عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از نقاط قابل توجه در این جلسات فعال بودن تمام اعضا بود اگرچه آقای روحانی در این جلسات در کانون توجه قرار داشت اما هیئت همراه وی نیز فعال بودند و گاه جلسات حاشیه ای فراوانی نیز برگزار می شد.

به گزارش افکارنیوز ، سید احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافته بود، در مورد سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهارداشت: به نظر می رسد مجموعه تمهیداتی که در قبل از سفر رئیس جمهور به نیویورک صورت گرفت مقدمه خوبی بود.

وی افزود: اصل سفر به نیویورک با تأمل صورت گرفت و قرار شد منتهی به نتیجه بشود؛ با اینکه ترکیب کمی از افراد رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند اما این سفر از کیفیت بالایی برخوردار بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: سخنرانی آقای روحانی در سازمان ملل مهم ترین قسمت برنامه سفر به نیویورک بود چرا که سخنان وی مورد توجه افکار عمومی، پژوهشگران و تحلیلگران قرار گرفت.

دستغیب تبیین صحیح از شرایط کنونی جمهوری اسلامی، مباحث در مورد مداخله نظامی و دخالت کشورهای غربی و ترسیم صحیح از عنوان تروریسم را از مهم ترین ویژگی های سفر پنج روزه رئیس جمهور به نیویورک دانست.

دستغیب در پاسخ به این سؤال که آیا نکته ای جالب که از دید رسانه ها در سفر رئیس جمهور مغفول مانده است به یاد دارید یا نه، گفت: سطح ملاقات ها بسیار بالا بود البته هر کدام از کشورها برای ما جایگاه خود را در عرصه بین المللی دارند اما واقعیت این است که برخی از کشورها پیشرفته تر و تأثیرگذار هستند همانگونه که جمهوری اسلامی ایران نیز جزو کشورهای پیشرفته و تأثیرگذار است.

وی افزود: در چنین جلساتی که برگزار می شد تبلور یک نوع وحدت و انسجام را شاهد بودیم که نمونه آن را در جلسه رهبران اسلامی دیدیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روابط بسیار خوب، صحبت های شفاف و پاسخ های روشنی که دریافت می شد همگی از ویژگی های این جلسه بود.

دستغیب گفت: به نظر من فراتر از پاسخ هایی که به سؤالات خبرنگاران و یا شخصیت های مختلف داده می شد نوعی هم اندیشی در جلساتی که توسط رئیس جمهور اداره می شد، صورت می گرفت.

وی افزود: از نقاط قابل توجه در این جلسات فعال بودن تمام اعضا بود اگرچه آقای روحانی در این جلسات در کانون توجه بود اما هیئت همراه وی نیز فعال بودند و گاه جلسات حاشیه ای فراوانی نیز برگزار می شد.

نماینده مردم شیراز با اشاره به فعالیت وسیع آقای ظریف در این سفر گفت: وی تلاش می کرد از تمام وقت موجود در این سفر استفاده کند، تسلط بر زبان های خارجی توسط افرادی که هیئت را همراهی می کردند بسیار مؤثر بود بنابراین انتظاری برای آمدن مترجم و برقراری ارتباط نبود.

دستغیب گفت: آقای مره صدق نیز در این هیئت حضور داشت و جلساتی را با یهودیان و کلیمیان برگزار کرد و آنقدر هجمه در آن زیاد بود که حاضران تعجب می کردند که اقلیت های دینی نیز کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جالب اینجا بود که مردم نیویورک اخبار مربوط به هیئت ایرانی را دنبال می کردند که این نکته بسیار جالبی بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات