نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عملکرد دکتر روحانی در سفر به نیویورک را «مثبت» دانست و با انتقاد از اهانت عده ای به رییس جمهوری در فرودگاه مهرآباد هنگام ورود به تهران گفت: توهین به مسوولان کشور جرم محسوب می شود.

به گزارش افکارنیوز ، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: هرگونه نقد و برگزاری تجمع، فقط با رعایت قانون، آزاد است.

وی به دستاوردهای سفر حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به نیویورک اشاره و یکی از دستاوردهای این سفر را دست کشیدن آمریکا از مواضع گذشته خود علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

توکلی گفت: آمریکا برای اولین بار از مواضع گذشته خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست کشید به طوری که «باراک اوباما» رییس جمهوری این کشور حق هسته ای ایران را به رسمیت شناخت و از احترام متقابل و موضع برابر سخن گفت.


وی با یادآوری اینکه در سال های گذشته، آمریکا هر زمان که از مذاکره سخن می گفت شروط سنگینی را نیز پیش پای ایران می گذاشت، تصریح کرد: رفتار آمریکا در گذشته با ایران به گونه ای بود که گویا ایران برای مذاکره التماس کرده است و به همین دلیل، شروط غیرمنطقی مانند این که چرا ایران از تروریسم حمایت می کند و چرا حقوق بشر را رعایت نمی کند، مطرح می کرد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل این رفتار غیرمنطقی آمریکا، ما همواره به آن اعتراض و اعلام می کردیم که چرا شما از صدام در جنگ حمایت کردید و چرا هواپیمای مسافربری ما را ساقط کردید؟

توکلی اظهارداشت: اما آمریکا در اجلاس اخیر سازمان ملل در نیویورک، از مواضع گذشته خود دست کشید و هیچ پیش شرطی را مطرح نکرد.


وی اضافه کرد: اوباما در اظهارات خود حق هسته ای ملت ایران را به رسمیت شناخت و بر لزوم احترام متقابل و موضع برابر تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اعلام مواضع جدید دولت آمریکا، برخی از شرایط ما محقق شده که این مساله حاصل تلاش نظام جمهوری اسلامی و مقاومت ملت ایران است.
وی گفت: هر چند اظهارات رییس جمهوری آمریکا مثبت بود اما مساله مهم تر نوع عملکرد دولت آمریکا در آینده است که باید اقدامات مثبت بیشتری را انجام دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات