سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تعیین شرایط جدید برای حضور نمایندگان دولت در صحن علنی مجلس در جریان بررسی طرح ها و لوایح خبر داد و گفت: از این پس، یکی از اعضای هیئت رئیسه در جلسات ماهانه معاونان پارلمانی دستگاه ها شرکت می کند.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جلسه عصر امروز (دوشنبه) اعضای هیئت رئیسه پارلمان، اظهار داشت: این جلسه با حضور آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور برای هماهنگی بیشتر بین دولت و مجلس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد هر ۲ یا سه ماه یکبار جلسات عمومی مشترک بین دو قوه برای مطرح شدن مسائل مختلف برگزار شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه یادآور شد: در این جلسه همچنین مقرر شد نمایندگانی که از طرف دولت به منظور توضیح درباره طرح ها یا لوایح مختلف در صحن پارلمان حاضر می شوند، در سطح وزرا، معاونان وزرا، معاونان رئیس جمهور و معاونان معاونان رئیس جمهور باشند.

به گفته وی، مقرر شد درباره مباحث تخصصی مانند ارز، جلسات تخصصی کارشناسی بین کارشناسان دولت و مجلس برای تعامل و همکاری بیشتر برگزار شود.

مصری بر همین اساس خاطرنشان کرد: همچنین در نشست امروز هیئت رئیسه تصمیم گیری شد در موارد ضروری مانند سفر رئیس جمهور به خارج از کشور، جلسات غیرعلنی غیررسمی برگزار و فرد یا افراد مرتبط با موضوع با حضور در پارلمان توضیحاتی را ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در جلسات معاونان پارلمانی دستگاه ها که هر ماه برگزار می شود، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس بسته به موضوع در آن جلسات حضور یابد تا بدین ترتیب دیدگاه ها به یکدیگر نزدیکتر و از سوءبرداشت ها جلوگیری شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان تصریح کرد: نشست مشترک مجلس و دولت این هفته یا هفته آینده برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات