مشاور رئیس جمهور به بیان ناگفته هایی از سفر پنج روزه حجت الاسلام روحانی به نیویورک پرداخت.

 به گزارش افکارنیوز ، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و عضو هیئت ایرانی اعزامی به نیویورک با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به تشریح اهداف و برنامه های رئیس جمهور در سفر به آمریکا پرداخت.

آشنا در ابتدای این برنامه تلویزیونی با بیان اینه سفر رئیس جمهور به نیویورک به مجموعه ای از هماهنگی ها نیاز داشت، گفت: تا زمانی که ملاقات های دو جانبه قطعی نشد، رئیس جمهور تصمیم به سفر نگرفت و زمانی این سفر قطعی شد که آقای روحانی به حداقلی از موفقیت در این سفر مطمئن شدند.

وی افزود: پیام ایران به جهان در این سفر این بود که جمهوری اسلامی ایران طالب و منادی صلح و قربانی خشونت و در عین حال خواستار جهان عاری از سلاح هسته ای است و برای رساندن این پیام ها به جهان طراحی هایی انجام شد.

مشاور رئیس جمهور در خصوص دلیل تعداد کم هیئت ایرانی در نیویورک، اظهار داشت: تیم محتوایی همراه رئیس جمهور هشت نفر بود اما این تیم کاری کوچک در چهار حیطه دیپلماسی عمومی، دیپلماسی سنتی، دیپلماسی پنهان و دیپلماسی رسانه ای تلاش زیادی انجام داد. معتقدم تیم های کوچک اگر برنامه داشته باشند، موفق تر عمل می کنند.

آشنا خاطرنشان کرد: در سفرهای گذشته که تعداد هیئت ایرانی ۲۱۲ نفر و فقط تعداد اعضای خانواده ۱۹ نفر بودند، هیچ کمکی به دیپلماسی کشور نشد.

وی همچنین، تاکید کرد: تیم ایرانی با روی باز به نیویورک رفت نه با دست دراز و این دو مطلب جدا است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات