محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه آمریکایی abc news ضمن محکوم کردن هولوکاست آن را جنایتی فجیع خواند و گفت به کار رفتن اصطلاح «افسانه هولوکاست» در نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری (Khamenei. ir) ناشی از اشتباه در ترجمه بوده است!

به گزارش افکارنیوز، مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ضمن «افسانه» نامیدن هولوکاست آن را حادثه ای پنداری- نه واقعی- خواندند و فرمودند:
«غربی ها جور دیگری عمل می کنند… آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه هولوکاست اعتراض می کند، می گوید من قبول ندارم؛ او را زندان می اندازند، محکومش می کنند که چرا یک حادثه پنداری تاریخی را انکار میکنی! حالا گیرم پنداری هم نباشد- واقعی باشد- خیلی خوب، انکار یک حادثه واقعی تاریخی مگر جرم است؟ »

انتظار آن بود که وزیر محترم امور خارجه کشورمان به جای وادادگی در مقابل افسانه هولوکاست از موضع مطالبه گرانه برخورد کرده و این پرسش منطقی که تاکنون بی پاسخ مانده است را مطرح می کرد که اگر هولوکاست واقعیت تاریخی دارد، چرا کشورهای غربی علی رغم ادعای واقع گرایی به هیچ مورخی اجازه بررسی و تحقیق درباره هولوکاست را نمی دهند و دانشمندان و محققان برجسته بسیاری را تنها به این جرم! که تحقیقات مستند آنها، از جعلی بودن هولوکاست پرده برداشته است زندانی کرده اند؟ !
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات