معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره نشست امشب مجلس و دولت گفت: گزارش رییس جمهور از سفر به نیویورک، شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، دستاوردهای آن و موضوعات تعاملی دولت و مجلس در این جلسه نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام مجید انصاری روز گذشته در نشست مشترک با هیئت رئیسه مجلس اظهارداشت: با هماهنگی بعمل آمده با ریاست مجلس تصمیم گرفته شد تا اولین جلسه دولت یازدهم با مجلس در محل ریاست جمهوری برگزار شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: محور اصلی این نشست را گزارش رییس جمهور از سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و دستاوردهای سفر است، همچنین موضوعات تعاملی دولت و مجلس در این جلسه نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی در نشست خود با هیات رییسه مجلس افزود: درباره ارتقاء همکاری دولت و مجلس و بهبود روابط و استفاده حداکثری از ظرفیت دو قوه و خدمت رسانی به مردم صحبت شد.

انصاری افزود: پیشنهادهای ارائه شده در این جلسه مورد توجه هیات رئیسه مجلس قرار گرفت و پیشرفت های سازنده ای در جهت ارتقاء سطح روابط دو قوه صورت پذیرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: یکی از پیشنهادها برگزاری جلسه مشترک عمومی دولت و مجلس هر ۲ یا سه ماه یکبار در مجلس و دولت بود که در هر جلسه یک موضوع کلان و خاص به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: موضوعات جلسات مشترک، منافع عمومی کشور، مسائل اقتصادی، سیاست کلان، سیاست داخلی و خارجی بین دولت و مجلس است که جمع بندی آن در اختیار نمایندگان مجلس و هیات دولت قرار بگیرد.

از دیگر موضوعاتی که دراین جلسه تبادل نظر شد، گزارشات مبنایی طرح ها و لوایح، تشکیل جلسات غیر رسمی و علنی، حضور منظم و مرتب وزراء هفته ای یکبار در مجلس و دفتر ویژه دولت همچنین حضور مرتب و منظم معاونین پارلمانی دستگاه های اجرایی هفته ای سه روز برای پیگیری مسائل دولت و مجلس و پاسخگویی به سوالات نمایندگان محترم بود که اساس صحبت ها و توافقات برای ارتقاء همکاری وتبادل نظرهر چه بیشتر دو قوه بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: ارتباط دولت و مجلس هر چه بیشتر و سازنده تر باشد، مبنای خوبی برای روابط دولت و مجلس و حل مسائل کشور خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات