سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه امروز آمریکا در مقابل یک آزمون بزرگ قرار دارد، گفت: از مقامات آمریکایی انتظار داریم که بر اساس سیاست واقع بینانه با جمهوری اسلامی ایران رفتار کرده و با تکریم با ملت ایران برخورد کنند.

به گزارش افکارنیوز ، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، در خصوص تغییر لحن اوباما در دیدار با نتانیاهو و طرح این موضوع که گزینه نظامی همچنان روی میز است، گفت: ما همچنان انتظار داریم که مقامات آمریکایی بر اساس سیاست واقع بینانه با جمهوری اسلامی ایران رفتار کنند و با تکریم با ملت ایران برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز آمریکا در مقابل یک آزمون بزرگ قرار دارد، افزود که نحوه برخورد آمریکا امکان تعامل بیشتر و حرکت به سمت رویکرد سازنده را قابل بررسی خواهد کرد. البته فشار رژیم صهیونیستی به دلیل منزوی شدن و عصبانیت از اینکه سیاست های دولت اعتدال در سطح جهانی پذیرفته شده ادامه خواهد داشت و این رژیم فشارهای خود را در حوزه های مختلف به کار می بندند.

وی در بخش دیگری با با اشاره به سفر دکتر روحانی به نیویورک اظهار داشت: ایشان سیاست های اصولی کشور را در سازمان ملل تببین کردند که استقبال بسیار زیادی از این اظهارات صورت گرفته است.

وی درباره اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره دخالت ایران در امور داخلی این کشور و همچنین طرح این موضوع که ترور سید حسن نصرالله یکوظیفه دینی است، گفت: اگر اظهارنظر مقام بحرینی درست باشد خیلی جای تعجب دارد چرا که این کلمات و عبارات نوعی همسویی گفتمانی با رژیم صهیونیستی و ترویج تروریسم دولتی است، ما امیدواریم این اظهارنظر دقیق منتشر نشده باشد.

مشروح این اظهارات متعاقبا ارسال خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات