سردار حجازی:

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: باید به دنبال جبران عقب ماندگی در حوزه هوافضا باشیم و اجازه نخواهیم داد دست و حرف برتر با دشمن باشد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار سیدمحمد حجازی معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در اولین همایش سراسری ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده که در دانشگاه امام حسین برگزار شد، با بیان اینکه راه نفوذ در آسمان ها برای همه باز است و هر کسی که تلاش کند می تواند در این زمینه به دستاوردهای خوبی برسد، گفت: در طرح های عملیاتی یک پیش فرضی است که می گویند برتری هوایی با دشمن است، اما باید اندیشید که چگونه می توان این برتری هوایی را از دشمن سلب کرد.

وی با بیان اینکه فاصله ها زیاد است، اما باید بدانیم، که با توقف و ایستادن فاصله ها پر نمی شود افزود: نهضت و حرکت علمی در کشور شروع شده و دستاوردهای ارزشمند و پرافتخاری داریم و باید امیدوار باشیم که در آینده این فاصله ها پر می شود.

معاون آمار و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: دستاوردها به دست آوردنی است، عطاکردنی نیست. در ۲ سال گذشته که راهبرد جدیدی از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده و آن اینکه ما تهدید را با تهدید پاسخ می دهیم، حرف و رویکرد جدیدی بود، اینکه تهدید را با تهدید پاسخ دهیم، فقط در مقام سخن و حرف نیست و باید در عمل و در صحنه اجرا به واقعیت بپیوندد.

سردار حجازی با بیان اینکه استراتژی پاسخ تهدید با تهدید، یعنی هر امکانی که دشمن رو می کند، ما متقابلا امکان بدتر از آن را رو کنیم، افزود: البته منظور من این نیست که هر راهی که آنها رفتند ما هم برویم، مثلا اگر آنها بمب هسته ای دارند، ما هم داشته باشیم، بلکه باید امکانی را داشته باشیم که امکان آنها را خنثی کنیم و اجازه ندهیم اقدام آنها تاثیری بر امنیت و اقتدار ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه پاسخ تهدید با تهدید باید در حوزه های مختلف ترجمه و تبیین شود، گفت: راه باز است. اگر فکر و تلاش کنیم حتما دستاوردهای ارزشمندی را به دست خواهیم آورد. بنابراین باید به دنبال جبران عقب ماندگی در این حوزه (هوافضا) باشیم و حالت فعال داشته باشیم، نه اینکه در موضع انفعال باشیم.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در این حوزه ما اجازه نخواهیم داد دست و حرف برتر با دشمن باشد که این شأن ملت ایران نیست و انقلاب نشان داده که توانسته است اقتدار خود را حفظ کند و این از طریق علم و دانش و تلاش علمی به دست می آید که پیشقراولان و خط مقدم آنها دانشجویان و دانشگاهیان هستند.

سردار حجازی در ادامه سخنانش به ارائه گزارشی از اقدامات معاونت آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه هوا فضا پرداخت و افزود: ما در ستاد کل احساس کردیم که در این بخش عقب ماندگی جدی داریم، لذا تلاش کردیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی افزود: روند روبه رشد اعتبارات تحقیقات در حوزه هوافضا و سلاح های هواپایه افزایش پیدا کرده به طوری که در سال ۹۲،۶۰ درصد از اعتبارات تحقیقات مان در حوزه هوا فضا و سلاح های هواپایه اختصاص یافته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات