با توجه به استقبال سردی که امروز نمایندگان مجلس از توفیقی داشتند به نظر می رسد وضعیت وی برای کسب رای اعتماد از مجلس بیش از پیش بدتر شده است.

به گزارش افکارنیوز ، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم که گفته می شود به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور جهت تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی خواهد شد، جهت گفت وگو با نمایندگان امروز (سه شنبه) از ساعت۱۱ صبح در دفتر دولت در مجلس حضور یافت.

* تلاش ناکام توفیقی برای تغییر نظر نمایندگان مجلس


وی که گفته می شود برای تغییر نظر نمایندگان مجلس و در آستانه معرفی اش به عنوان وزیر پیشنهادی راهی مجلس شده بود، تلاش شایانی داشت تا با نمایندگان موثر ۲ فراکسیون مهم (فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت) دیدار داشته باشد اما توفیقی، توفیق دیدار نیافت.

* استقبال سرد اعضای کمیسیون آموزش از توفیقی


یکی از برنامه های توفیقی جهت حضور در مجلس دیدار با اعضای کمیسیون آموزش مجلس بود اما وی و حامیانش علی رغم تلاش شایانی که در راهروهای مجلس داشتند، موفق به دیدار اعضای کمیسیون آموزش نیز نشدند چرا که برخی اعضای کمیسیون آموزش گفتند که عامداً به دیدار توفیقی نرفته اند.

* ۴ عضو کمیسیون آموزش: نیازی به دیدار با توفیقی ندیدیم


زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش مجلس در همین باره و به هنگامی که توفیقی در دولت دولت منتظر نمایندگان بود، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: نظر نمایندگان درباره آقای توفیقی مثبت نیست و با اینگونه رفتارها نظر نمایندگان تغییر نخواهد کرد.

وی گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس با توفیقی موافق نیستند و در صورتی که وی به مجلس معرفی شود، رای اعتماد نخواهد گرفت.

فرهاد بشیری از دیگر اعضای کمیسیون آموزش نیز گفت که به دلیل اظهارات غیرمنصفانه توفیقی در سخنرانی دانشگاه تهران و عزل و نصب های نادرست و شتابزده به دیدار سرپرست وزارت علوم نرفته است.

میرقسمت موسوی دیگر عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه به جلسه توفیقی نرفته است، گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم اکثر اعضای کمیسیون آموزش لازم ندانستند در جلسه امروز توفیقی با نمایندگان حضور داشته باشند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش نیز با بیان اینکه در جلسه با توفیقی حضور نداشته است، تصریح کرد: با توجه به رفتارهای اخیر آقای توفیقی هیچ نیازی به دیدار با او نبود و به همین دلیل بنده نیز به دیدار ایشان نرفتم.

* وضعیت توفیقی بدتر شد

و اما با توجه به استقبال سردی که نمایندگان از توفیقی داشتند، احتمال رای آوری وی بیش از پیش محتمل شده است. شاید توفیقی با حضوری که امروز در مجلس داشت عزم نمایندگان مجلس برای عدم رای اعتماد به خود را بیش از گذشته جزم کرده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات