یک محقق و تاریخ شناس با اشاره به توطئه های آمریکا برای دنیای اسلام گفت: آمریکا سلفی ها را به عنوان جایگزین خود در منطقه انتخاب کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر رائفی پور محقق و تاریخ شناس در مراسم بزرگداشت دانشجوی شهید مدافع حرم که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: فتنه ای که در حال حاضر در سوریه وجود دارد قرار بود کشورهای مختلف اسلامی از جمله عراق را نیز درگیر کند که با هوشیاری علمای عراق این مسئله تحقق پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه سلفی ها و تکفیری ها با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به دنبال رسیدن به منافع خود هستند، افزود: سال هاست در کشورمان سنی و شیعه در کمال آرامش با هم زندگی می کنند و با هم کوچک ترین اختلافی ندارند اما وهابیت تلاش می کند با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به اهداف خود دست یابد.

این محقق و تاریخ شناس با بیان اینکه وهابیت از پوسته اهل سنت استفاده می کند، ادامه داد: وهابیت پس از اینکه به خوبی در پوسته اهل سنت رشد کرد، این پوسته را نیز می درد و واقعیت و ماهیت اصلی خود را نشان می دهد.

رائفی پور تاکید کرد: وهابیون شیعه را دشمن مشترک سنی و وهابیت می دانند و تلاش می کنند با نفوذ در بین کشورهای مسلمان، بیداری اسلامی را منحرف کنند. اتفاقی که در حال حاضر در مصر رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل حامی اصلی وهابیت است و نفرت از اسرائیل عامل محبوبیت شخصیت های اسلامی است، گفت: طبق آمار سیدحسن نصرالله، خالد مشعل، اسماعیل حنیه و احمدی نژاد جزو شخصیت های محبوب دنیای اسلام بوده اند که نفرت از اسرائیل ویژگی مشترک آنهاست و همین عامل باعث اتحاد مسلمانان می شود.

رائفی پور با تاکید بر اینکه اهل سنت نباید اجازه دهد وهابیت و سلفی ها آنها را به خود پیوند بزنند، افزود: ایران به دلیل حمایت از مقاومت از سوریه دفاع می کند، زیرا اسرائیل در سال ۲۰۰۶ تلاش کرد با گرفتن لبنان که گلوگاه ایران محسوب می شود، ایران راتضعیف کند اما همبستگی دنیای اسلام و به خصوص شاهرگ هایی مانند سوریه، چنین اجازه ای را به آنها نداد بنابراین آنها زدن شاهرگ و بازوهای ایران را مورد هدف قرار دادند.

این محقق با تاکید بر اینکه مفتی های وهابی، اسرائیل را دشمن خود نمی دانند، تصریح کرد: آنها می گویند اگر اسرائیل در فلسطین حکومت تشکیل دهد با آنها مشکلی نخواهند داشت و دشمن اصلی خود را شیعه می دانند.

وی با اشاره به اوضاع نامناسب کشورهای منطقه گفت: اوضاع عربستان در حال وخیم شدن است و بر سر جانشینی ملک عبدالله دعواست و می توان گفت عربستان امروز انبار باروت است.

رائفی پور با تاکید بر اینکه اسرائیل برای در امان ماندن از فتنه ها سلفی ها را حائلی بین خود و کشورهای مسلمان که اطراف آن را در بردارند، قرار داده است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی و صهیونیست های افراطی با تسلط رسانه ای خود اجازه نمی دهند واقعیت به جهان اعلام شود، بنابراین بهترین راه برای کمک به مردم سوریه و خارج شدن از وضعیت موجود در کشورهای اسلامی آگاه کردن مردم است. این علم باید اول از سوی اهل سنت برداشته شود. آنها باید از سلفی ها اعلام برائت کنند و به این شکل جهان اسلام را آگاهی بخشند.

این تاریخ شناس ادامه داد: حوادث سوریه نشان داد وقایع عاشورا شدنی است و نباید به آن شک و تردید کرد.

رائفی پور با بیان اینکه مردم ایران اقدامات امثال ریگی را از چشم برادران اهل سنت ندیدند و با عقلانیت با آن برخورد کردند، گفت: اهل سنت در جهان اسلام نیز باید از این تجربه استفاده کند و اجازه ندهد از آنها سوءاستفاده شود.

این محقق و تاریخ شناس، شکل گیری سلفی گری در بین کشورهای اسلامی را از توطئه های جدید آمریکایی ها دانست و گفت: آمریکایی ها می دانند به دلیل مشکلاتشان باید خاورمیانه را به زودی ترک کنند و چون می دانند اسرائیل نمی تواند جایگزین خوبی برای آنها باشد سلفی ها را به عنوان جایگزین خود در این منطقه انتخاب کرده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات