جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه" ماهیت آمریکا و نظام سلطه تغییری نکرده است" ، اظهار کرد: ما نباید فریب آمریکا را بخوریم. v

به گزارش افکارنیوز ، سردار مجید بکایی در حاشیه اولین همایش ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده، در جمع خبرنگاران در واکنش به سفر اخیر رییس جمهور به نیویورک گفت: ما نباید فریب لبخند دشمن را بخوریم. آنها نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند و اگر مسأله هسته یی حل شود مشکل دیگری را درست می کنند.

وی ادامه داد: این مذاکرات یک بازی سیاسی برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی است و ما امیدواریم در این مذاکرات ماهیت پلید آمریکا و نظام سلطه را آشکارتر به دنیا نشان دهیم. این مذاکرات ظاهرسازی برای فریب ملت هاست.

بکایی در برابر این پرسش که" نظر شما درباره اینکه رییس جمهور آمریکا در دیدار خود با نتانیاهو مطرح کرده که گزینه نظامی همچنین روی میز است، چیست؟ " پاسخ داد: در مورد ایران گزینه نظامی روی میز نیست چون آنها توانمندی های نظام ما را می شناسند و مطلع هستند در شرایط بحران جمهوری اسلامی توانمندی های خود را جمع می کند. آنها به هر حال با اسرائیل مراوده دارند، بنابراین این اظهارنظرها را بیان می کنند.

جانشین وزیر دفاع در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه" عامل تمایل آمریکا به مذاکره چیست؟ " اظهار کرد: توان دفاعی ما سبب بازدارندگی دشمن شده است. آنها به عراق و افغانستان حمله کردند اما توان حمله به ایران را ندارند. در این بین، آنها به دنبال گرفتن امتیاز هستند تا به دنیا بگویند که از ایران امتیاز گرفته اند. دلیل مخالفت آنها با ایران این است که نظام جمهوری اسلامی ترتیبات جدیدی را ایجاد کرده که نظام سلطه را زیر سوال برده و آنها را دچار انفعال کرده است.

وی در پاسخ به این پسرش که" چرا با وجود تاکید رهبری مبنی بر عدم ضرورت دخالت نظامیان در سیاست، شاهد واکنش نظامیان در مسائل سیاست خارجی هستیم؟ " گفت: این اظهارنظرها به دلیل تمایل خبرنگاران است. اگر خبرنگاران در این زمینه سوالی نپرسند، نظامیان هم درباره مسائل سیاسی اظهارنظر نمی کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات