یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک امشب (سه شنبه) دولت و مجلس گفت که رییس جمهور در بخشی از سخنان خود خواستار پرهیز از نگاه امنیتی به ایرانیان خارج از کشور و فراهم شدن تسهیلاتی برای رفت و آمد آنها به ایران شده و در عین حال تاکید کرده که در تعامل با کشورهای دیگر از ارزش های انقلاب عدول نمی کند.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا تابش اظهار کرد: در این جلسه که حدود دو ساعت و ربع به طول انجامید، رییس مجلس از مواضع رییس جمهور در اجلاس سازمان ملل حمایت کرد و صحبت های ایشان بیانگر تعامل مجلس با دولت بود که امیدواریم در عمل هم متجلی شود.

وی افزود: رییس جمهور نیز در سخنانی وضع کشور را از زمان تحویل ریاست جمهوری تشریح کرد و با اشاره به تنگناهای اقتصادی و سیاسی، تلاش دولت را برای فائق آمدن بر مشکلات با اتخاذ تدابیر ویژه مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد که تلاش کارگزاران دولت بر کاهش مشکلات مردم خصوصا در عرصه اقتصادی است و در راستای این تلاش از اهرم دیپلماسی و سیاسی هم استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس به ارائه گزارش رییس جمهور از سفر خود به قرقیزستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: آقای روحانی به مذاکرات خود با روسای جمهور چین و روسیه در بیشکک پرداخت و در ادامه دستاوردهای سفر به نیویورک، ملاقات با روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مطرح اروپایی، مذاکره تلفنی با اوباما و دیدار با ایرانیان در نیویورک را تشریح کرد و با قاطعیت گفت هر آنچه در توان دارد برای تحقق خواسته ها و مطالبات مردم انجام خواهد داد و از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

تابش ادامه داد: رییس جمهور در این نشست همچنین در عرصه دیپلماسی و تعامل با کشورهای اروپایی ابراز داشت که مردم - مخصوصا کسانی که حساسیت دارند - مطمئن باشند از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، ایده ها و نظرات امام و مقام معظم رهبری عدول نخواهد کرد اما از هر اهرمی استفاده می کنند که فشار مشکلات بر مردم کمتر شود و ایران بتواند راه پر افتخار توسعه، پیشرفت و اعتلای خود را طی کند.

وی یادآور شد: آقای روحانی در این جلسه تاکید کرد که ایرانیان خارج از کشور سرمایه های گرانسنگ ایران و دل بسته به انقلاب و کشور هستند و باید تسهیلاتی فراهم شود که آنها امکان رفت و آمد به کشور را داشته باشند و از دید تنگ نظرانه و امنیتی به ایرانیان خارج از کشور که به تعبیر ایشان صدا و سیمای ایران در کشورهای دیگر هستند پرهیز شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین اضافه کرد که رییس جمهور در این دیدار به نمایندگان اطمینان داده که همه مذاکرات و تعاملات در چارچوب ضوابط، ارزش ها و آرمانهای انقلاب بوده و در عین حال تاکید کرده که همه تلاش را برای حل مساله انرژی هسته یی و رفع تحریم ها به کار می گیرد.

تابش یادآور شد: آقای روحانی همچنین گفتند که مردم در انتخابات خواسته شان را مطرح کردند و ما متعهد هستیم به این خواسته ها جامه عمل بپوشانیم، چرا که شرعا و عرفا موظف به تحقق خواست مردم هستیم و از همه اهرم ها در این راستا استفاده می می کنیم. ایشان گفتند که به بیان دبیرکل سازمان ملل و مقامات ارشد ملاقات کننده با ایشان حضور تعیین کننده مردم در انتخابات تحسین برانگیز بوده و فضایی که پیش آمده تصویر جدیدی از ایران در افکار عمومی دنیا تداعی کرده و با اتکای به این تصویر مثبت می شود خیلی از کارها را سامان داد.

وی سخنرانی رییس جمهور در دیدار نمایندگان را متین، قاطع و سنجیده توصیف کرد و گفت که اظهارات آقای روحانی بارها مورد تشویق نمایندگان قرار گرفت و اگر این سخنان قابلیت پخش برای عموم را داشت بر آرای رییس جمهور می افزود.

نماینده مردم اردکان در پایان افزود که سخنان رییس جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس با حضور پر شمار نمایندگان از طیف های مختلف سیاسی همراه بوده و با وجود اینکه قرار بود مصباحی مقدم، بروجردی و جهانگیری نیز صحبت کنند، جلسه به سخنان روسای قوای مقننه و مجریه خلاصه شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات