عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها نمی توانند با کم کردن تحریم ها بر سر ملت ایران منت بگذارند اظهار کرد: با توجه به رفتار و سابقه غربی ها بعید می دانم مذاکرات آلماتی ۲ نیز به یک نتیجه منطقی و حساب شده برسد.

اسماعیل کوثری در خصوص مذاکرات هسته ای ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: ما انتظار داریم کشورهای ۱+۵ به خصوص کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در این دوره از مذاکرات منصفانه قضاوت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما هیچ انتظار دیگری از گروه ۱+۵ نداریم و البته رعایت انصاف در قضاوت را از سوی غربی ها بعید می دانیم چرا که منطق آنها منطق انصاف نیست بلکه منطق زور است و نمونه آن را در اظهارات رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی می بینیم که ظاهرا نمی خواهند این موضوع حل و فصل شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با اشاره به اظهارات آمانو که گفته بود « بر اساس احتمالات ایران به دنبال سلاح هسته ای است» گفت: این اظهارات در حالی بیان می شود که ما چندین بار تاکید کردیم نه تنها به دنبال سلاح هسته ای نیستیم بلکه به دنبال انهدام و از بین بردن این گونه سلاح ها هستیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه از کشورهای غربی انتظار داریم به قانون عمل کنند چرا که از این طریق همه مسائل حل می شود تاکید کرد: البته می دانیم که هیچ گاه این انتظارات برآورده نخواهد شد چون غربی ها نه تنها پایبند به قانون نیستند بلکه خود را فراتر از قانون نیز می دانند.

کوثری در ادامه افزود: پیش بینی من از مذاکرات آلماتی با توجه به رفتار و سابقه غربی ها این است که بعید می دانم این مذاکرات نیز به یک نتیجه منطقی و حساب شده برسد.

وی در خصوص اعلام پیش شرط هایی از سوی گروه ۱+۵ برای جمهوری اسلامی ایران و کاهش تحریم ها در ازای انجام این شرط ها گفت: باید دید تحریم بر چه اساسی اعمال شده است، اگر ما خارج از چارچوب قانون عمل کرده ایم بحث دیگری است و باید از طریق دیگری به این موضوع رسیدگی شود اما وقتی خارج از چارچوب عمل نکرده ایم و دقیقا بر اساس قانون تمام اقدامات خود را انجام داده ایم دیگر تحریم ها معنی ندارد.

وی همچنین درباره تعلیق سایت فردو تصریح کرد: ما در زمان راه اندازی این سایت به صورت مکتوب به آنها اطلاع دادیم و آنها دائما با دوربین های خود فعالیت ها را در سایت فردو رصد می کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: غربی ها نمی توانند با کم کردن تحریم ها بر سر ملت ایران منت بگذارند چرا که این شرکت های خصوصی غربی هستند که بر اثر این تحریم ها ضرر کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: غربی ها می خواهند از طریق زور و فشار علیه جمهوری اسلامی اقدام کنند و ما هرگز زیر بار این زور و فشار نخواهیم رفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات