روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با بیان اینکه تب اقدام نظامی علیه ایران فروکش کرده، نوشته است دیگر هیچ کس نتانیاهو و اظهاراتش در سازمان ملل را جدی نمی گیرد.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یادداشتی در مورد سخنرانی روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، وی را «دولتمردی غمگین» توصیف کرده که هیچ کس در جهان گوشی برای شنیدن حرف های او ندارد.

«آری شویت» نویسنده اسرائیلی این یادداشت با این ادعا که اظهارات نتانیاهو و تحلیل وی بسیار دقیق و به دور از هیجان بود، نوشته است: او با لحنی تقریبا آرام و با ناراحتی آنچه را که باید گفت، اما برای جهانی که نمی خواهد به وی گوش دهد.

وی می افزاید: نتانیاهو خیلی دیر به سازمان ملل رسید. بعد از آنکه «حسن روحانی» بر عرصه حاکم شد و دنیا هم تصمیم گرفت وی را باور کند، بعد از آنکه آمریکا عمیقا در بحران داخلی خود فرو رفت. بعد از آنکه رفتار آمریکا با اسرائیل شبیه رفتار آن ها با تایوانی شد که در مسیر طلوع یک قدرت جدید از شرق، مانعی بزرگ بود. نتانیاهو هم دیگر آن نتانیاهو سابق نیست. بعد از آنکه نمایش نتانیاهو و سوال «به ایران حمله می کنه؟ به ایران حمله نمی کنه؟ » فروکش کرد، دیگر هیچ کس نتانیاهو را جدی نمی گیرد. از وقتی روحانی لبخند به لب صحنه را از وی ربود، نتانیاهو به خبری تاریخ مصرف گذشته تبدیل شده است. حتی دوستان جمهوری خواه او هم سرگرم مسائل خود هستند. نیازی نیست به دموکرات ها، اروپایی ها، روس ها و چینی ها هم اشاره کنم. تنها کسانی که در جبهه نتانیاهو باقی مانده اند، حکومت های عربی هستند. فقط این همسایگان حامی آمریکا هستند که از رفتار آمریکا پریشان شده و اکنون به هم پیمانانی کامل برای نتانیاهو در مواجهه با ایران تبدیل شده اند.

هاآرتص در پایان مدعی شده است نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل یک منظور بزرگ داشت، آن هم این بود که یا معامله ای بزرگ با ایران انجام دهید یا اسرائیل به تنهایی با گزینه نظامی خود وارد عمل می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات