یک کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه این ژست خاتمی برای مرعوب کردن جریان هایی است که منتقد عملکردهای دولت هستند، گفت: اظهارات اینگونه پشتوانه مردمی دولت را می گیرد و در کوتاه مدت باعث تخریب چهره دولت می شود.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی درباره اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر اینکه تجمعات فرودگاه مهرآباد خودسر نبوده و سازماندهی شده است و در صورت عدم برخورد به ترور منجر می شود اظهار داشت: این دوستان بزرگوار اگر می گویند که این تجمعات خودسر نبوده یعنی نهادی این تجمع را هدایت کرده و عواملی در آن دخالت داشته است لذا باید به طور صریح نظر خود را بیان کنند که چه کسانی و چه عوامل و دستگاه هایی در راه اندازی چنین تجمعاتی دست داشته اند.

ذوالنور با اشاره به زیر سؤال رفتن نهادهای نظام با این اظهارنظر کلی خاتمی تصریح کرد: اگر آقای خاتمی دلیل و سند و مدرکی از عواملی دارد که این کار را کرده اند باید ارائه دهد تا از خود دفاع کنند اما زمانی که به صورت مبهم و کلی چنین مباحثی را مطرح می کند در واقع همه دستگاه های نظام را در معرض اتهام قرار می دهد و زیر سؤال می برد از این رو ضربه ای متوجه کل نظام می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اظهار نظر مبهم و کلی خاتمی به دلیل نداشتن سند و مدرک است چرا که می داند در صورت کلی گویی کسی از خود دفاع نخواهد کرد اما اگر کسی از آنها دلیل بخواهد دستشان خالی است و نهادهایی که زیر سؤال بروند قطعاً اعاده حیثیت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: مبهم حرف زدن و کلی گویی دکان کاسبی است و خاتمی نیز تجارب کافی در مبهم حرف زدن دارد چرا که اگر به طور شفاف اظهارنظر کند آنها از خود دفاع کرده و باطن دروغ این ادعای خاتمی برملا می شود.

ذوالنور بر همین اساس ادامه داد: خاتمی و مدعیان اصلاحات که در دوران حاکمیت خود شعار «زنده باد مخالف من» و «دانستن حق مردم است» ، می دانند در عمل کاملاً دیکتاتور گونه و فاشیستی عمل می کنند همانطور که متأسفانه با خانم الهه راستگو نیز چنین برخوردی داشتند چرا که به زعم آنها نماینده مردم حق نداشت نظر خود را اعلام کند و بنابراین از احزابی که عضو آنها بود اخراج شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه این ژست خاتمی برای مرعوب کردن جریان هایی است که منتقد عملکردهای دولت هستند، تصریح کرد: آنها می خواهند که جریان های مخالف را مرعوب کنند تا کسی به خود اجازه مخالفت ندهد در حالیکه چنین برخوردی با هیچ ملاکی از دموکراسی سازگاری ندارد.

* مدعی العموم باید از خاتمی توضیح بخواهد


وی اظهارات اخیر خاتمی را شانتاژ و متهم کردن ناروای نظام ارزیابی کرد و افزود: مدعی العموم باید از آقای خاتمی بخواهد که درباره سخنان اخیر خود درباره سازمان یافته بودن این تجمع توضیح دهد.

ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: دفاع نکردن بهتر از بد دفاع کردن است. لذا این اظهارات پشتوانه مردمی دولت را می گیرد و مردم در این صورت دیگر دولت را از خود نمی دانند و در کوتاه مدت نیز باعث تخریب چهره دولت و اعتراضات شدید تر می شود و حتی در برابر دولت جبهه خواهند گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات