اولین نشست مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم شب گذشته با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس برگزار شد.

به گزارش افکارنیوز، اولین نشست مشترک دولت و مجلس، شب گذشته در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس و همین طور تعدادی از وزرا و اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این نشست در ساعت ۱۹/۱۰ دقیقه شب گذشته آغاز شد که پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور پشت تریبون قرار گرفت و به نمایندگان خوش آمد گفت و پس از آن نیز رئیس مجلس سخنرانی خود را آغاز کرد.

ضرغام صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد سخنان رئیس مجلس در این نشست به خبرگزاری تسنیم گفت: آقای لاریجانی در سخنانش از مواضع مقتدرانه حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در بحث سیاست های خارجی و سفر وی به نیویورک و حضور در سازمان ملل متحد و موضوع انرژی هسته ای تقدیر کرد.

وی همچنین گفت که لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش حرکت های افراطی گری و سلفی در عرصه بین المللی را محکوم کرده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد که رئیس مجلس در این نشست گفت که برای مدیریت کشور، دولت و مجلس باید به فهم مشترکی برسند و مسائل و مشکلات درونی را با همکاری و تعامل پیگیری کنند.

عبدالکریم رجبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز که در این نشست حضور داشت به سخنان رئیس جمهور اشاره کرد و گفت که آقای روحانی در این نشست گفته است که برقراری ارتباط حسنه و منطقی با کشورهای همسایه در اولویت دولت قرار دارد و از طرفی نیز گفته است که قصد دارد برقراری ارتباط با کشورهای همسایه را گسترش دهد.

وی تأکید کرد که رئیس جمهور در ادامه سخنانش از دستاوردهای سفرش به نیویورک و همین طور ملاقات هایی که در آمریکا و مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات کشورهای مختلف داشته است توضیحاتی به نمایندگان ارائه داده است که نمایندگان نیز از توضیحات او با صلوات های مکرر استقبال کرده اند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد که آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای سفرش به قزاقستان و اجلاس شانگهای و ملاقاتش با رؤسای جمهور چین و روسیه اشاره کرده است و گفته که این ملاقات ها باعث گسترش تعاملات، همکاری های دوجانبه و همین طور حل مسائل بین المللی و منطقه ای می شود.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز در خبری به تشریح این جلسه پرداخت؛ براساس این خبر، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت تدبیر و امید، در خصوص مسایل گوناگون کشور از جمله طرح ها و برنامه های اقتصادی دولت برای تأمین کالاهای اساسی و رفع مشکلات معیشتی مردم، هدفمندی یارانه ها، دیپلماسی عمومی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورها و گزارشی از سفر هیأت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد و قرقیزستان سخنرانی کرد.

روحانی در این نشست با تاکید بر ضرورت همفکری و تعامل میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف و آرمانهای کشور، گفت: ارتباط بیشتر میان دولت و مجلس کمک می کند تا ما با نظر و تحلیل واحدی نسبت به واقعیت های کشور و جهان نگاه کرده و برای حل مشکلات مردم قدم برداریم.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مواضع دکتر روحانی در سفر به نیویورک تاکید کرد: رییس جمهور با سخنان خود در نیویورک خیلی خوب از منافع ملی ایران دفاع و صیانت کردند.

اصلاح بودجه ۹۲، تعامل دولت و مجلس برای تنظیم لایحه بودجه ۹۳، موضوع انرژی هسته ای، محکوم کردن حرکت های افراطی و تکفیری ها در عرصه بین المللی و همچنین محکوم کردن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر صحبت های مطرح شده از سوی رییس مجلس در این نشست بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات