رئیس جمهور با اشاره به مذاکره تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا گفت: با دیدار با اوباما موافق نبودم، به اوباما گفتم مردم با اعمال آمریکا مخالفند و اختلافات هم یک شبه هم حل نمی شود او هم قبول کرد.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت گفت: دولت از ابتدای تشکیل، یک برنامه حائز اهمیت را مد نظر قرار داد و مسئله تعامل موثر با جهان در دستور کار قرار گرفت که به عنوان یکی از بخش های گفتمان مطرح دولت یازدهم در ۴۵ روزی که از عمر دولت گذشته این موضوع را مد نظر قرار داده ایم.

وی افزود: حضور ۲۵۵ هیئت در سطح رئیس جمهور، وزرا و سایر مقامات در مراسم تحلیف اولین اقدام ما در تقویت دیپلماسی خارجی بود که نقش تاثیرگذاری را داشت.

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: شرکت در اجلاس شانگهای و تماس با سران کشورها به ویژه دو ملاقات با روسای جمهور چین و روسیه از دیگر دستاوردهای ما و گام دوم دولت در زمینه دیپلماسی محسوب می شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ارتباط روسای جمهور ایران با چین و روسیه ادامه می یابد، اظهار داشت: شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گام سوم دیپلماسی رسمی ایران در دولت یازدهم بود.

وی افزود: در سفر به نیویورک ۱۸ ملاقات دو جانبه با روسای جمهور و مقامات کشورهای مختلف جهان داشتیم که توانست بسیاری از دستاوردهای کشورمان را به منطقه و جهان معرفی کند.

رئیس جمهور افزود: در سفر به نیویورک می خواستیم حقوق مردم ایران و غیرقانونی بودن تحریمها را تبیین کنیم و موفق بودیم.

دکتر روحانی ادامه داد: می خواستیم فضا را برای اسرائیل سخت کنیم، فضای بین المللی این است که تحریمها کنار گذاشته شود.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: با دیدار با اوباما موافق نبودم، به اوباما گفتم مردم با اعمال آمریکا مخالفند و اختلافات هم یک شبه هم حل نمی شود او هم قبول کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: به رئیس اتحادیه اروپا گفتم که شما هم به این رسیده اید که تحریم جواب نمی دهد، همه تلاش بر این است که مذاکرات ژنو برد- برد باشد.

وی همچنین گفت: دیدارها با مجلس ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: سنای آمریکا با تشدید تحریمها دچار خطای گذشته نشود، باید بتوانیم خلأ یک لابی قوی ایرانی در آمریکا را پر کنیم.

وی افزود: اصل فناوری هسته ای و غنی سازی قابل گفتگو نیست، ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: ضرورتی در فعال کردن معاونت بین الملل و اجتماعی نمی بینیم.

دکتر روحانی گفت: تا وقتی فاز اول هدفمندی اصلاح نشود نباید وارد فاز دوم شویم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات