معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان با صدور نامه ای به رئیس جمهور خواستار کمک ۵۰۰ میلیاردی ریالی به این دانشگاه از سوی روحانی شد.

به گزارش افکارنیوز ، حمید بقایی معاون امور پشتیبانی دانشگاه ایرانیان در نامه ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خواستار کمک مالی به این دانشگاه شد.

متن کامل نامه بقایی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته به شرح زیر است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

مستحضرید که از لوازم اصلی برای حفظ روند پیشرفت و نشاط کشور و رسیدن به جایگاه شایسته در مناسبات بین المللی، تلاش گسترده علمی در تراز جهانی است و این مسئولیت همه اندیشمندان، عالمان و صاحبنظران است.

خوشبختانه حرکت علمی کشور از شتاب خوب و ارزشمندی برخوردار است لیکن رسیدن به مرزهای دانش و تثبیت جایگاه ملت ایران در آن سطح نیازمند کار بیشتر و حمایت های گسترده تری است. ایجاد دانشگاه بین المللی ایرانیان توسط جمعی از دلسوزان که با استقبال گسترده جامعه دانشگاهی کشور و متخصصین ایرانی خارج از کشور مواجه شده است درصدد است با بهره گیری از ظرفیت عظیم متفکران و اساتید، سهمی هرچند کوچک در انجام این رسالت بزرگ برعهده بگیرد.

نیک می دانید که راه اندازی یک دانشگاه در تراز جهانی نیازمند بسیج عالمان از یک سو و سرمایه گذاری گسترده از سوی دیگر است تا جایی که برخی از کشورهای اطراف خلیج فارس فقط برای ایجاد یک دانشگاه تراز جهانی بیش از ده میلیارد دلار اختصاص داده اند.

دانشگاه ایرانیان متعلق به مردم است و در نظر است که به یک نوع سهامی عام تبدیل گردد. از مردم درخواست مساعدت و همکاری شده است و دولت دهم هم کمک هایی انجام داده است لیکن انتظار دارد که جنابعالی در این کار بزرگ پیشقدم و پیشگام باشید و در موارد زیر دستور اقدام صادر فرمایید:

۱- از ردیف های موجود بودجه حداقل پانصد میلیارد ریال کمک مالی شود.

۲- از ساختمان های مناسب موجود دولتی در تهران و مراکز استان ها به دانشگاه هدیه شود و یا برای بهره برداری در اختیار قرار گیرد.

۳- در محل مناسب اطراف تهران زمین به وسعت حدود دویست هکتار جهت احداث ساختمان ها و تاسیسات واگذار گردد.

۴- مسئولین دولتی به ویژه در وزارتخانه های علوم و تحقیقات و فناوری بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه همکاری و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

۵- هر نوع کمک دیگری که صلاح بدانید

در صورت صلاحدید آمادگی دارد که حضورا روند شکل گیری دانشگاه و ضرورت ها و لوازم را تشریح نماید.

با تقدیر از حمایت های ارزشمندی که معمول خواهید فرمود امیدوارم با پشتیبانی جنابعالی و همه دلسوزان روند شکل گیری این دانشگاه تسریع گردد.

حمید بقایی

معاون امور پشتیبانی
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات