باراک اوباما چند روز پس از تظاهر به نرمش و اعتمادسازی با رئیس جمهور ایران، اتهام پراکنی علیه برنامه هسته ای ایران را از سر گرفت.

به گزارش افکارنیوز، وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس به سبک مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران یک سال یا کمی بیشتر با رسیدن به سلاح اتمی فاصله دارد.

اوباما گفته است تخمین های اطلاعاتی آمریکا درباره زمان آنچه که او دستیابی ایران به سلاح اتمی می خواند، محافظه کارانه تر از تخمین مقام های اسرائیلی است که این زمان را ۶ ماه برآورد می کنند.

برخلاف این ادعا، گزارش های ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمریکا از سال ۲۰۰۷ به بعد حاکی از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است. به همین دلیل اوباما حاضر نشد درباره ادعای «تخمین های اطلاعاتی» به گزارش یا مرکز اطلاعاتی خاصی استناد کند. اما نکته مهم تر شکل و شمایل اعتمادسازی! دولت آمریکا و آب کردن یخ های بی اعتمادی در روابط دوجانبه است. او ابتدا در ملاقات با نتانیاهو مدعی شد همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی درباره ایران روی میز است و اکنون بی هیچ متدی و صرفاً برای خوشایند صهیونیست ها ادعا می کند ایران یک سال تا تولید بمب اتمی فاصله دارد.

پیش از این جو بایدن معاون اوباما با تأکید بر حمایت همه جانبه اوباما از رژیم صهیونیستی گفته بود: هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا به اندازه اوباما به اسرائیل خدمت نکرده است. اگر اسرائیل وجود نداشت آمریکا برای حمایت از منافع خود ناچار بود اسرائیل را ایجاد کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات