مدیرمسئول روزنامه سیاست روز با بیان اینکه" رویه دیپلماتیک دولت مطلوب ارزیابی می شود" ، گفت: دولت باید هوشیار باشد که اتخاذ رویه دیپلماتیک کنونی اش، تصور عقب نشینی از اصول اصلی و خط مشی ای که انقلاب و نظام بر پایه آن بنا شده است، تداعی نشود.

به گزارش افکارنیوز، محمدعلی پیرعلی با اشاره به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت یازدهم در حوزه دیپلماسی، اظهار کرد: رویکرد اخیری که ما از سوی دولت شاهد بودیم منبعث از مشی هوشمندانه و مدبرانه ای بود که از سوی مقامات عالی کشور بویژه مقام معظم رهبری برای مقابله با بهانه گیری ها و خط مزدورانه غرب اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه" در رفتار دیپلماسی عمومی دولت در اجلاس اخیر سازمان ملل، ابعاد قابل ملاحظه ای از ظرفیت های نرم افزاری انقلاب اسلامی بکار گرفته شد" ، افزود: ابتکار عمل دولت در نوع مواجهه به جامعه جهانی و بویژه ادبیات بکارگرفته شده، بستری را فراهم کرد تا بسیاری از ناظران محیط بین المللی که همواره نگاهی تک بعدی و منفی انگارانه به ایران داشتند، نگاهشان نسبت به چهره کشورمان اصلاح و تغییر کند.

این فعال رسانه ای با اشاره به لزوم فعالیت دولت برای روشن کردن افکار عمومی دنیا نسبت به واقعیات مترقیانه و متمدنانه ایران، اظهار کرد: از این پس با توجه به رفتار و عکس العمل غرب بویژه ایالات متحده در قبال تحرکات مبتکرانه ایران، دولت می تواند زمینه را هرچه بیشتر برای روشن تر شدن اذهان عمومی نسبت به واقعیات ایران فراهم کند. از هم اکنون هم باید تمهیدات نرم افزاری هوشمندانه برآمده از دیپلماسی عمومی نظام اسلامی را اتخاذ کنیم که برخی دستگاه های رسانه ای مغرض غرب قادر نباشد با فرافکنی توپی را که اکنون در زمین آنها قرار دارد به میدان ما بازگردانند.

پیرعلی با بیان اینکه" رویکرد اعتدالی دولت رویکردی ستودنی است" ، تاکید کرد: دولت باید هوشیار باشد که اتخاذ رویه دیپلماتیک کنونی اش، تصور عقب نشینی از اصول اصلی و خط مشی ای که انقلاب و نظام بر پایه آن بنا شده است، تداعی نشود.

مدیرمسئول روزنامه سیاست روز با بیان اینکه" اکنون نگاه بسیاری از مردم دنیا به سوی ایران است" ، افزود: باید مراقبت مضاعفی داشته باشیم که رویه دیپلماتیک کنونی، این تلقی را برای مردم دنیا بویژه ملت های آزادی خواه بوجود نیاورد که به آنها القا شود ملت و دولت ایران که همواره در مقابل زیاده خواهی ها و باج خواهی های برخی کشورهای غربی ایستاده بود اکنون در حال عقب نشینی از اصول خود است.

وی در پایان با تاکید بر نقش رسانه های داخلی در مقابله با ایجاد چنین توطئه ای، گفت: با توجه به اینکه محتمل است برخی رسانه های در اختیار شبکه صهیونیسم اینگونه به مردم دنیا القا کنند که سیاست های غرب ایران را مجبور به عقب نشینی از مواضع اصولی خود کرده است، رسانه های داخلی باید تلاش کنند که این رسانه ها قادر نباشند افکار عمومی دنیا را برابر خواسته های خود شکل دهند؛ چه اینکه به نظر می رسد بسیاری از مردم دنیا بویژه شهروندان غربی تشنه شنیدن حقایقی هستند که سال ها از آنها پنهان شده است و این شرایط، مأموریت و رسالت دولت و رسانه های خودی را چند برابر می سازد و باید از این فرصت، حداکثر بهره برداری را در نشان دادن چهره زیبای اسلام به سایر ملل بکار بندیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات