دفتر دادستانی رژیم صهیونیستی مردی را که به ادعای این رژیم با هدف جاسوسی برای ایران به اراضی اشغالی آمده بود، به کمک به دشمن در طول جنگ و جاسوسی محکوم کرد.

به گزارش افکارنیوز، علی منصوری که ۵۸ سال دارد و شهروند بلژیکی است در تاریخ ۱۱ سپتامبر در حالی که عکس هایی از سفارت آمریکا در تهران داشت، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خبر دستگیری وی هفته گذشته، چند ساعت پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تل آویو را به قصد شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ترک کرد علنی شد.

در کیفرخواست دادگاه منطقه ای پتاه تیکوا ادعا شده است که منصوری که در ایران به دنیا آمده و پاسپورت بلژیکی دارد و به چند زبان مسلط است توسط سپاه پاسداران ایران در سال ۲۰۱۲" برای عملیات جاسوسی با هدف آسیب زدن به امنیت اسرائیل" جذب شد و سه بار به اراضی اشغالی سفر کرد.

در این کیفرخواست ادعا شده است که قرار بود منصوری خودش را یک تاجر بیگناه جا بزند" و شرکتی را در اسرائیل تاسیس کند" که زیرساختی برای جاسوسی برای یک مرد ایرانی دیگر که قرار بود بعدا بیاید بود.

منصوری که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲، ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ و شش سپتامبر به اراضی اشغالی سفر کرده بود در تاریخ ۱۱ سپتامبر در فرودگاه بن گوریون دستگیر شد.

دادستانی رژیم صهیونیستی مدعی است که منصوری به ارتباط داشتن با ایران اعتراف کرده است و قرار بود در ازای استفاده از جایگاهش به عنوان یک تاجر و تاسیس شرکت هایی از جانب ایران برای آسیب رساندن به منافع رژیم صهیونیستی و غرب، یک میلیون دلار (۷۴۰ هزار یورو) دریافت کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات