رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اوضاع کنونی جامعه در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: جهان به استقبال رویکرد اسلامی اعتدال آمد.

به گزارش افکارنیوز ، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه های صنعت، معدن و تجارت ایران، با بیان گوشه ای از اوضاع کشور در آغاز دولت سازندگی افزود: با کسری ۵۱ درصدی بودجه و تعطیلی اغلب کارخانه ها و فرسودگی نیازهای یک زندگی خوب و بیکاری ۱۶ درصدی، کار را شروع کردیم و با همت و همکاری مردم و همدلی مسئولان، به رونق تولید پرداختیم که لازمه تحولات همه جانبه در کشور بود، به گونه ای که با کاهش بیکاری به ۹ درصد، فرهنگ اجتماعی جامعه نیز ارتقا یافت.

وی با ابراز تأسف از اوضاع هشت سال گذشته کشور و مقایسه درآمدهای نفتی آن با دیگر دوره ها، گفت: اکنون می توان با اصلاح شرایط مدیریتی و حل مشکلات خارجی با استفاده از زیربناهای موجود، کشور را به سرعت به موقعیت های مناسب علمی، دانشگاهی و فرهنگی رساند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به شهرک های صنعتی و احترام به صنعتگران را ضرورت رونق اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: تولیدگران در همه جوامع محترمند و امیدواریم در دولت جدید، موانع رشد کمی و کیفی کارهایشان برداشته شود که رونق تولید آرزوی همه است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شرایط مدیریت اجرایی گذشته اوضاع کشور را مثل کلافی سردرگم به هم ریخت و اصلاح امور، نیاز به تدبیر دارد. البته طولانی شدن زمان انتخاب استانداران و دیگر مدیران استانی و شهرستانی هم به صلاح دولت فعلی و مردم نیست.

وی در ادامه، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) و ارائه تحلیلی از زندگانی سیاسی آن امام همام گفت: کلام هریک از ائمه شیعه چراغی برای هدایت انسان ها در همه اعصار است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات