پروژه سینمایی «لاله» که هزینه بسیار سنگین به دولت تحمیل کرده ظاهرا قرار نیست پرونده آن برای مدیران تازه به سادگی بسته شود.

 به گزارش افکارنیوز، اخبار جالبی از پروژه هایی که در دو سال پایانی حضور جواد شمقدری و همکارانش در سازمان سینمایی کلید زده شد، به گوش نمی رسد و ظاهرا مدیران تازه این سازمان با شرایط عجیبی روبرو هستند و چند سال زمان نیاز دارند تا شرایط مجموعه تحت مدیریت شان را به حالت طبیعی بازگردانند که بخشی از طبیعی سازی شرایط به همین قراردادها بازمی گردد.

این پروژه که محصول تصمیم شمقدری بود تاکنون بیش از ۵/۶ میلیارد تومان بودجه از سازمان سینمایی دریافت کرده و آن گونه که قرار بوده، مراحل پس از تولیدش قرار بوده خارج از ایران انجام شود که یکی از مسئولان از عدد ۳-۲ میلیون یورویی سخن به میان آورده بود که سه میلیون یورو به اضافه شش و نیم میلیارد تومانی که تاکنون پرداخت شده، بیش از هفده میلیارد هم می شود.

البته ظاهرا قرار نیست آن دو سه میلیون یورو مابقی هزینه شود و مدیران سینمایی جدید برای آنکه این ترکمنچای بودجه سال ۹۲ سینمای ایران را نیز صاحب نشود، خواستار طی مراحل پس از تولید در داخل ایران شده اند اما با این حال پایان پروژه ای که حدود سی دقیقه از آن باقی مانده و اتفاقا سی دقیقه داخل پیست و پرهزینه آن باقی مانده، بعید است حتی با هشت میلیارد تمام شود و احتمالا هزینه های کلان این پروژه به همین سادگی تمامی ندارد.

یادآور می شود سوژه اصلی این فیلم اولین بار از سوی شبکه دولتی انگلیس کلید زده شد و سپس حلقه انحرافی به کپی برداری از آن پرداخت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات