رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به سوی نخبگان دست نیاز دراز می کند گفت: ۵۰ روز است که دولت را تحویل گرفتیم، اما در سیاست خارجی قدم هایی به اندازه ۵۰۰ روز برداشتیم.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان که با شعار" امید به تحقق حماسه اقتصادی با تدبیر نخبگان" در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو، برگزار شد، با بیان اینکه دولت به سوی نخبگان دست نیاز دراز می کند، گفت: نخبگان در اقتصاد، سیاست و تصمیم سازی ها مشارکت کنند و ما می توانیم با کمک شما مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: در جلسه فردای هیئت دولت، سازوکاری برای استفاده وزرا و دستگاه ها از نخبگان جوان پیش بینی می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور با حضور نخبگان احساس قدرتمندی می کند، گفت: اولین وظیفه نخبگان این است که استعداد برتر را به نخبگی تبدیل کنند.

روحانی تاکید کرد: ۵۰ روز است که دولت را تحویل گرفتیم، اما در سیاست خارجی قدم هایی به اندازه ۵۰۰ روز برداشتیم.

وی اظهار داشت: در زمینه اقتصادی نیز در حد ۵۰ روز قدم های تأثیرگذاری برداشته ایم و دولت تمامی بدهی خود را به کشاورزان پرداخت کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی تنها دولتی هستیم که در اوایل مهرماه به مردم اعلام کردیم که این دولت تمام بدهی های دولت به کشاورزان را تا چند روز قبل پرداخت کرده است. تنها دولتی هستیم که در طول ۵۰ روز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ماشین آلات کشاورزی در اختیار کارآفرینان کشاورزی قرار داده ایم و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای خرید کود به کشاورزان اختصاص داده ایم.

روحانی با بیان اینکه این دولت قبل از شروع پاییز قیمت تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی را در شورای اقتصاد تصویب و اعلام کرد، خاطرنشان کرد: با این کار دولت، هم اکنون کشاورزان دلگرم کار شده اند.

وی در ادامه به اقدامات دولت در زمینه صنعت و توسعه اشاره کرد و افزود: در ۵۰ روز قدم های مهمی را برداشتیم. در زمینه دارو قدم های خوبی را برداشتیم البته می دانیم اقلیتی هستند که هر کاری دولت انجام دهد شمشیر انتقاد آنها برنده تر می شود و در اینجا عرض می کنم که این دولت به انتقاد منتقدین هم افتخار می کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: اما به عزیزان منتقد عرض می کنم که انتقاد سازنده خاص ما است و آن را برای کشور مفید می دانیم. همه کار می کنیم تا سخنان نیش دار را کم کنیم و چارچوب ادب و اخلاق معیار سخنان است.

روحانی با بیان اینکه من با همه احساس به جمع پرشور شما نگاه می کنم و به نمایندگی از ملت بزرگ ایران عرض می کنم که با حضور شما نخبگان جوان، کشور می تواند احساس قدرت و قدرتمندی کند، افزود: همه ما توجه داریم که نخبه غیر از استعداد برتر است. نخبه غیر از برنده مدال است و نخبه غیر از شاگرد اول کنکور است.

وی تصریح کرد: استعداد برتر، استعدادی است که هر موقع این پتانسیل برتر به علیت و فعلیت درآمد بتواند در جامعه تاثیرگذار باشد و اگر این استعداد برتر در نهایت به قدرت ملی یا ثروت ملی تبدیل شد آنگاه نخبه آفریده شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولین منظور ما این است که استعداد برتر را به نخبگی تبدیل کنیم و این از وظایف بنیاد ملی نخبگان کشور است، گفت: ما باید استعدادهای برتر را جستجو کنیم و آن را در محیط درست قرار دهیم چرا که استعداد برتر در یک محیط مناسب می تواند برای رشد جامعه تاثیرگذار باشد.

روحانی خطاب به نخبگان حاضر در این مراسم گفت: من به شما عزیزان به نمایندگی از هزاران نخبه سراسر کشور عرض می کنم که استعداد برتر را هم باید مراقبت کرد تا استعداد برتر بماند.

این خبر در حال تکمیل است
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات