نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حج تمتع بهترین فرصت برای وحدت و قدرت گرفتن امت اسلامی است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد که به عنوان رییس جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سخن می گفت خاطرنشان کرد: امیدواریم در پرتو اسلام از سایه عبادت خدا و مناسک حج تمتع مسیر عزت و اقتدار امت اسلامی محیا شود و مسلمانان در پرتو انوار فروزان رسالت و امامت پیش از گذشته قدرت گیرند.

وی افزود: امید است که با ارتباط ناگسستگی امت اسلام حول محور قبله، کتاب و دین واحد در حج شاهد عالی ترین سطح از وحدت امت اسلامی باشیم، چراکه بی شک حج تمتع بستر مناسبی برای تحکیم صفوف ملت اسلام در جهت رویایی با جریانات تفرقه برانگیز و تکفیری است که وحدت امت اسلام را با هدایت نظام سلطه هدف قرار داده اند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امت اسلام باید از تمام ظریف خود برای تحکیم پیوند بین ملت ها استفاده کند و این انسجام در سایه شناخت دشمن واقعی و تقویت جبهه واحد در برابر استکبار و سلطه مستحکم می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مدیریت آمریکا بر نظام سلطه گفت: امروز مدیریت تفرقه در جهان اسلام با سرسپردگی و هدایت آمریکا است و شناخت دشمن و رویایی با دسیسه های آن یکی از مسیرهای تحقق وحدت واقعی است و بر امت اسلامی واجب است با آگاهی، هوشیاری و اتحاد حول محور مشترکات، وحدت خود را بیش از گذشته تقویت کند.

نایب رییس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم فرصت حج امسال را برای انسجام و وحدت امت اسلامی محترم بشمارند و در این رهگذر شاهد رفع مشکلات ملت اسلامی در کشورهای مصر، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات