محمد جواد لاریجانی در مشهد

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به کفران نعمت احمدی نژاد در سال های آخر دولتش گفت: مذاکره تلفنی توطئه ای از سوی رژیم صهیونیسیتی علیه ایران بود.

 به گزارش افکارنیوز ، محمدجواد لاریجانی دقایقی پیش در همایش" رابطه با آمریکا" که در محل تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دولت منتخب بازوی رهبری بوده و در نظام اسلامی ۳ قوه مقننه، مجریه و قضائیه بازوان رهبری هستند.

وی افزود: انتظار مقام معظم رهبری این است که در حوزه سیاست خارجه امروز یک مدار جلوتر حرکت کنیم چرا که در شان انقلاب و شرایط امروز ما این است که تحرک جدید در دیپلماسی بین المللی خود در صحنه جهانی داشته باشیم.

لاریجانی با اشاره به تلاش استکبار و دشمنان نظام اسلامی برای شکست دادن خط مقاومت در سوریه خاطرنشان کرد: استکبار و نظام سلطه در سوریه از همه تجهیزات خود استفاده کرده و بدون در نظر گرفتن مرز خشونت و آدم کشی با انسانیت در برابر خط مقاومت ایستاده اما نتیجه آن شد که خط مقاومت که ریشه در انقلاب اسلامی دارد پیروز میدان شد.

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه، عنوان نرمش قهرمانانه که مطالبه مقام معظم رهبری است لازمه دیپلماسی برای تحرک جدید در صحنه جهانی توصیف کرد و گفت: امروز در سیاست خارجه در فاز پیچیده تری قرار داریم و امیدوارم که روحانی در دوران خدمت خود از بیانات و توصیه های ولی امر مسلمین استفاده کند.

احمد نژاد در سالهای آخر مسئولیتش کفران نعمت کرد

وی گفت: احمدی نژاد در سال های آخر خدمتش کفران نعمت کرد و تا اندازه ای از ملت و توصیه های رهبری فاصله گرفت. باید بدانیم نرمش قهرمانانه طلیه جدید ما در صحنه بین المللی بوده که امروز باید مورد توجه دستگاه دیپلماسی سیاست خارجی ما قرار گیرد.

لاریجانی با تاکید بر این مطلب که ما در زمینه انرژی هسته ای قدمی از حقوق ملت کوتاه نمی آییم گفت: آمریکا غلط می کند که ما را به ساخت سلاح های شیمیایی متهم کند و در حوزه انرژی هسته ای غرب و آمریکا فقط حق دارند از ما مطالبه شفافیت سازی در چارچوب ان. پی تی کنند.

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مذاکره اوباما و روحانی یک توطئه برعلیه هیئت ایرانی توسط رژیم صهیونیستی بود گفت: به طریق واضح تر می توان گفت: رژیم صهیونیستی با این کار می خواست نشان دهد که روحانی در داخل کشور پشتیبانی ندارد و حرف هایش در اجلاس سازمان ملل و نیویورک صرفا حرف های شخصی خودش بوده است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی مذاکره تلفنی خطایی توصیف کرد و افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که کوچکترین خطایی نشود تا آمریکا و غرب از آن سوءاستفاده کنند و اگر این تماس تلفنی انجام نمی شد بهتر بود.

ادبیات دیپلماسی ما باید فاخر باشد

لاریجانی باتاکید بر اینکه ادبیات دیپلماسی ما باید فاخر باشد گفت: البته در مجموع ادبیات دیپلماسی روحانی در نیویورک ادبیات خوب و حساب شده ای بود.

شعار مرگ بر آمریکا در برابر توهین های غرب قابل مقایسه نیست

دبیر کمیته حقوق بشر گفت: اینکه از سوی هاشمی اذعان شده باید شعار مرگ بر آمریکا باید حذف شود باید بگویم این شعار که از سوی ملت ما سر داده می شود با ساعتی توهین از سوی دشمنان ما نسبت به انقلاب، اسلام، ملت و امام راحل قابل مقایسه نیست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات