حمیدرضا ترقی گفت:

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، افراطی گری را ناشی از عدم توجه به نظرات جریان های سیاسی مخالف دانست و تاکید کرد: اگر اصلاح طلب ها نیروهای جناح سیاسی مقابل را حذف کنند، باید منتظر افراطی گری از سوی جریان های سیاسی که در حال آسیب دیدن هستند، باشند.

به گزارش افکارنیوز ، حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افراطی گری را ناشی از عدم توجه به نظرات مخالفین، و برخوردهای حذفی نسبت جریان های سیاسی مخالف دانست و اظهار داشت: اگر امروز اصلاح طلب ها تلاش کنند که در هر سمتی که قرار گرفتند نیروهای مومن و متدین و مدیر جامعه را درو کنند، و همه را از پست ها و مسئولیت ها کنار بگذارند، نمی توانند انتظار داشته باشند که در مقابل این نوع رفتار، افراطی گری از سوی جریان های سیاسی که در حال آسیب دیدن هستند، صورت نگیرد.

ترقی ادامه داد: این افراطی گری عمدتا از عدم تحمل دیدگاه مخالف، و رفتار غیرمعتدل در جریان حاکم، به وجود می آید. اگر قرار باشد جلوی این نوع افراطی گری گرفته شود، اولا باید فضای گفتمان منطقی و نقد منصفانه در جامعه به وجود آید. ثانیا هر منتقدی به عنوان مخالف سرکوب نشود و ثالثا در رعایت حقوق جریان سیاسی مخالف به گونه ای عمل شود که موجب عصبانیت آنها و واداشتن شان به افراط و تفریط نشود.

عضو حزب موتلفه با تاکید بر آمار بالای عزل و نصب ها گفت: تمام وزارتخانه ها در حال تصفیه گسترده و وسیع بی سر و صدایی هستند. هیچ کس صدایش را در نمی آورد ولی میزان عزل و نصب ها در دستگاه های اداری، معاونت ها و بخش های اجرایی که نوعا سیاست گذار هم نیستند و پست سیاسی ندارند، به سرعت در حال افزایش است.

وی با اشاره به این مطلب که در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد در بسیاری از رده های پست ها در ادارات، دوم خردادی ها همچنان فعالیت می کردند و این موجب اعتراض بسیاری از اصولگراها شده بود که چرا اینها عوض نمی شوند و ابقا شده اند، ادامه داد: غیر از پست های سیاسی که عموما دستخوش تغیر می شوند، سایر پست ها تغییر چندانی در سطح کشور نکرده بود و حتی خیلی ها تا بعد از اتمام دوره احمدی نژاد هم در پست خودشان بودند و تکان هم نخوردند.

ترقی خاطرنشان کرد: بسیاری از وزرای دوره احمدی نژاد الان پستی ندارند. الان آقای حاجی بابایی چه می کند؟ حتی معلمی هم نمی کند و در خانه نشسته است. تغییراتی که در سطوح دیگر صورت می گیرد، می تواند موجب ایجاد واکنش شده و از کنترل خارج شود.

نباید نیروهای با تجربه کنار گذاشته شوند

وی ادامه داد: وزارتخانه هایی که سطوح پایین در آنها زیاد بوده و ارتباط زیادی با مردم دارند، بیشتر در معرض این مسایل قرار گرفته اند. نمی خواهم یک وزارتخانه خاص را نام ببرم، اما روند به گونه ای است که برخی جاها گفته شده حتما باید ظرف ۲۰ روز آینده همه تغییر کنند. برخی وزارتخانه ها مهلت بیشتری برای تغییرات داده اند، و از این رو فشار از طرف اصلاح طلب ها آنقدر زیاد است که می گویند چرا تا این حد معطل می کنید؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به ضرورت حفظ اعتدال تصریح کرد: در تغییر نیروهای سیاسی که در اداره کشور تلاش می کنند بحثی وجود ندارد، اما سطوح غیر سیاسی که بیشتر مجری سیاست های بالا هستند، سرمایه های اجرایی و تجربی نظام اداری کشور هستند و رها کردن اینها مثل این است که کمدی را بگیرید و از آن استفاده کنید و تا مدل ها تغییر کرد، این کمد را کنار بگذارید و کمد جدید تهیه کنید.

ترقی در ادامه اظهار داشت: ما حتی در رابطه با اموال کم ارزش دستگاه ها اینگونه برخورد نمی کنیم در حالی که نیروی انسانی که ۱۵ تا ۲۰ سال تجربه کار دارد را به راحتی از دست می دهیم.

او با اشاره به این مطلب که در این خصوص مشغول جمع آوری آمار از وزارتخانه ها هستیم، افزود: مرجع این حرکت مهم نیست، اما کسانی که مشغول رصد کردن وزارتخانه ها هستند و عملکردها را با دقت مورد بررسی قرار می دهند، از گروه های مستقل هستند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات