در مقر اروپایی سازمان ملل

کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در ضیافت شامی که نماینده ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو تدارک دیده شرکت کردند.

به گزارش افکارنیوز ، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که بعد از ظهر امروز به منظور برگزاری مذاکرات ایران و ۱+۵ وارد ژنو شدند، در ضیافت شام نمایندگی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو شرکت کردند.

محسن نظیری اصل، سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو دوشنبه شب در محل اقامتگاه خود ضیافت شامی برگزار کرد که در این ضیافت وزیر امور خارجه کشورمان میزبان کاترین اشتون است.

بر اساس این گزارش محمد جواد ظریف بعداز ظهر امروز به منظور شرکت در دومین دور از مذاکرات ایران و ۱+۵ در دولت یازدهم وارد سوئیس شد.

اولین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزارشد. در نشست نیویورک ظریف ریاست تیم ایران را به عهده داشت و مذاکرات در سطح وزرای امور خارجه برگزار شد.

دومین دور از مذاکرات ایران و ۱+۵ نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ژنو برگزار می شود. در این مذاکرات نیز ظریف ریاست هیأت ایران را به عهده دارد.

ایران در این دور از مذاکرات طرح پیشنهادی جدیدی را به غرب ارائه می کند. محمد جواد ظریف قرار است صبح فردا در نشست افتتاحیه این دور از مذاکرات که ساعت ۹ صبح به وقت محلی در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار می شود، طرح پیشنهادی ایران را به گروه ۱+۵ ارائه دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات