مرور خاطرات هاشمی نشان می دهد حضرت امام به نظر وی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا اعتنا نکرده است.

به گزارش افکارنیوز، محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در این باره با اشاره به ۴ روز نوشت هاشمی که مربوط به تاریخ های ۱۶ فروردین ۱۳۶۲،۲۰ فروردین ۶۲، اول اردیبهشت ۶۲ و ۱۴ تیر ۶۳ است و مدعی پیگیری حذف شعار مرگ بر آمریکاست، خاطرنشان کرد: در نقل قول اول موافقت امام با قطع شعار مرگ بر آمریکا از رسانه های دولتی مطرح شده است.

این نقل قول می گوید: شعار از رسانه های دولتی قطع شده، امام هم پذیرفته است فقط باید گفته شود امر امام بوده است! نقل قول دوم که مربوط به ۴ روز بعد از نقل قول اول است نقل قول اول را نفی می کند معلوم می شود هنوز امر امام ابلاغ نشده و شعار هم از رسانه ملی قطع نشده است. قرار می شود این ابلاغ صورت گیرد و به امام هم گفته شود دوستان دیگر هم موافق هستند! نقل قول سوم که ۱۲ روز بعد است باز آقای هاشمی روی دستور امام (ره) مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی تاکید می کند.

نقل قول چهارم که یک سال و چند ماه بعد است باز آقای هاشمی راجع به پیشنهاد قطع شعار مرگ بر آمریکا حرف می زند و می گوید: به طور اصولی تصمیم گرفته ایم، امام هم موافقت کرده است، ولی منتظر فرصت هستیم. معلوم می شود پس از یک سال و سه ماه پیگیری آقای هاشمی نه تصمیمی در کار بوده و نه ابلاغی صورت گرفته است. فرصت هم نداشته اند که عمل کنند و این فرصت پس از ۳۰ سال نه در زمان حیات امام و نه پس از آن هم هیچ گاه به دست نیامده است!

انبارلویی اضافه کرد: جالب است ۵ روز پس از نقل قول آقای هاشمی از قول امام (ره) در خصوص شعار مرگ بر آمریکا امام در دیدار وزیر کشور و اعضای کمیته های انقلاب می گویند: «ما آمریکا را زیر پا می گذاریم در این امور نمی گذاریم در امور ما دخالت کند. ما چتربازهای آنها را بین هوا می کشیم از بین می بریم. ما نشسته ایم اگر آمریکا شیطنت کند جلویش را بگیریم. (صحیفه نور ج ۱۷ صفحه ۲۳۳)

قاعدتا این سخن امام با تکبیر حضار و شعار مرگ بر آمریکا همراه بوده و از رسانه های دولتی هم پخش شده است. این گفته امام که ما آمریکا را زیر پا می گذاریم در برابر تهدید نظامی آمریکا بوده و ایشان فرمودند؛ ما در بین زمین و آسمان آنها را می کشیم. این بیان نشان می دهد امام (ره) ذره ای از شعار مرگ بر آمریکا کوتاه نیامده اند. لذا این بیان مشهود ایشان با آن خاطره آقای هاشمی چگونه قابل جمع است؟

این تحلیل می افزاید: امام (ره) در بیانی دیگر در جمع مسئولان جهاد سازندگی یک ماه پس از نقل قول سوم آقای هاشمی شدیدترین حملات را به آمریکا و طرفداران آمریکا دارند و می فرمایند؛ «آمریکا با آن قدرتش در ایران سرکوب شد. شما چند نفر روشنفکر… می خواهید به خیال خودتان آمریکا باز گردد. من به شما عرض می کنم تا شما زنده اید آمریکا برنمی گردد، شوروی هم برنمی گردد (صحیفه نور ج ۱۷ صفحه ۲۶۰)

امام (ره) ۴۸۳ بار در طول حیات خود علیه آمریکا موضع گرفته است در تمامی این مواضع نفرت از جنایت آمریکا و خیانت های واشنگتن به ملت ایران در بیان امام (ره) موج می زند و یادآوری شده است. کافی است یک نفر حوصله کند کلید واژه آمریکا را در صحیفه نور جستجو کند و همه آن را به دقت بخواند. در می یابد بعید است امام (ره) در عمر خود چنین پیشنهادی را کرده و یا از سوی کسی پذیرفته باشد. دلیل آن هم این است که در زمان حیات پربرکت ایشان هیچ گاه این شعار از رسانه های دولتی به ویژه صدا و سیما حتی یک روز هم حذف نشد. هرقدر هم به پایان عمر امام (ره) نزدیک می شویم مواضع ایشان علیه آمریکا شدیدتر و غلیظ تر می شود.

شایان ذکر است با وجود جنجال چند هفته اخیر نشریات زنجیره ای در تیترهای صفحه اول خود، روزنامه جمهوری اسلامی در خبری ویژه و چند خطی در گوشه پایین صفحه ۲ خود نوشت که هاشمی در پاسخ به سوال این روزنامه مبنی بر غیر لازم و نامناسب بودن طرح موضوع شعار مرگ بر آمریکا گفت: این خاطره مربوط به سال ها قبل است و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن در این زمان نمود که اقدامی نادرست بود. علاوه بر این، ایشان گفتند به دفتر تاکید کرده ام افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری نمایند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات