رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با حضور در کنفرانس خبری به سؤالات خبرنگاران پیرامون نشست امروز پاسخ داد.

به گزارش افکارنیوز، عراقچی در کنفرانس خبری گفت: نشست صبح امروز تقریبا ۱۰ دقیقه پیش پایان یافت و این نشست در فضای بسیار مثبتی برگزار شد.

سید عباس عراقچی تأکید کرد: هر دو طرف علاقه خود را به پیشرفت مذاکرات نشان دادند و بخش بیشتر این جلسه به ارائه طرح پیشنهای ایران گذشت که با استفاده از پاور پوینت ارائه شد و جزئیات دقیق تر و عملیاتی در جلسه بعد از ظهر در سطح معاونان وزاری خارجه مطرح می شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این طرح محرمانه است و محرمانه باقی خواهد ماند تا به توافق نهایی برسیم و در طول جلسه بعد از ظهر و فردا جزئیات بیشتر طرح مورد بحث و بررسی قرار می گیرد
و برای جلسه بعدی تصمیمی گیری می کنیم که چه تاریخی باشد و دو طرف برای ادامه مذاکرات به تصمیم برسند.

عراقچی گفت: جزئیات این طرح محرمانه است و عنوان آن هم پایانی بر یک بحران غیر ضروری و اغازی برای افق های جدید است و با توجه به ابعاد کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران نباید این بحران افتاق می افتاد.

دیپلمات ارشد کشورمان اظهار داشت: ما برای مذاکرات هدف مشترکی را تعریف کرده ایم که بر خلاف گذشته است و طرفین هدف مشترکی را تعریف می کنند و هدف ایران تضمین حقوق جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و ایجاد اطمینان از ماهیت صرفا صلح آمیز این برنامه و حقوق جهوری اسلامی و اطمینان از صلح آمیز بودن آن است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات