سخنگوی سرپرست تیم مذاکره کننده ۱+۵ با اشاره به خوشبینی محتاطانه طرف غربی گفت، امیدواریم مذاکرات هر چه سریعتر رو به جلو حرکت کند.

به گزارش افکارنیوز، مایکل مان دقایقی بعد از شروع مذاکرات میان طرف ایرانی و ۱+۵، در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت: مذاکرات امروز ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی ژنو آغاز شد. دیشب نیز ضیافت شامی میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم ایران با رویکردی سازنده جلو بیاد و امیدواریم این مذاکرات هر چه زودتر جلو برود.

مایکل مان در ادامه افزود: با خوشبینی جلو آمده ایم و منتظر نتایج ملموس هستیم.

سخنگوی کاترین اشتون در پاسخ به سئوال خبرنگار اعزامی فارس که از پرسید، علت خوشبینی وی چیست و آیا به مذاکرات و آنچه در نیویورک رخ داد، ارتباط دارد، پاسخ داد: ما با خوشبینی محتاطانه وارد مذاکره شده ایم. ما منتظریم ایرانی ها برنامه هسته ای خود را شفاف سازند و با جامعه جهانی همکاری داشته باشند. به علاوه ما منتظر این هستیم که ببینیم ایرانی ها چه چیزی به ما پیشنهاد می کنند.

مایکل مان در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری گفت، ایران هنگام شروع مذاکرات با استفاده از پاورپوینت طرح پیشنهادی خود را برای طرف مقابل تشریح می کرد. اما وی جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرد.

وی همچین فضای گفت وگوی شب گذشته ظریف و اشتون هنگام ضیافت شام را متفاوت با گذشته توصیف کرد و گفت ما به دنبال نتایج ملموس هستیم.

مان همچنین از پیش بینی نتیجه مذاکرات خودداری کرد و صرفا گفت منتظر تعامل بیشتر ایران هستیم.

مایکل مان در در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه منتظر رویکرد سازنده ایران هستیم، مدعی شد: ماه خواهان اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستیم.

وی سپس با اشاره به اینکه ۱+۵ آماده پاسخ دادن به پیشنهاد ایران است، گفت: می خواهیم بدانیم پیشنهاد آنها تا چه میزان به نگرانی های ما پاسخ می دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات