مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور گفت: انتظار داریم خانواده امام بیشتر از دیگران احترام امام را حفظ کنند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام محمدیان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در حاشیه نشست سالانه اتحادیه انجمن های دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) در پاسخ به سوالی راجع به ادعاهایی که درباره نحوه تعامل نهاد رهبری با تشکل دانشجویی گفته می شود، اظهار داشت: نهاد رهبری حمایت از تشکل های دانشجویی که براساس قانون و ضابطه فعالیت می کنند وظیفه خود می داند.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری نگاه جانبدارانه ای از مجموعه ای را ندارد گفت: این نهاد با تشکل های قانونمند و ضابطه مند همراه می شود اما مجموعه هایی که مراحل قانونی خود را طی نکردند و باید آن را در دانشگاه های خودشان طی کنند نمی تواند همراه باشد و کاری نمی تواند برای آنها انجام دهند.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: طی چند سال اخیر برخورد نهاد رهبری با دانشجویان و تشکل های دانشجویان علی السویه بوده است و اینگونه نیست که نگاه خاصی به تشکل دانشجویی داشته باشد اما انتظار از تشکل ها مجموعه ها ضوابط را رعایت کنند اما بعضا مجموعه هایی که ضوابط را رعایت نکردند انتظار دارند با آنها مانند تشکل هایی که ضوابط قانونی را رعایت کردند برخورد شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اسنادی که عنوان می شود برخی از دفاتر تحکیم وحدت درباره تخلفات نهاد در اختیار دارند نیز گفت: اگر تشکل هایی ادعا می کنند که اسنادی دارند آن را به هیئت نظارت مرکزی و تشکل های دانشجویی ارائه کنند و آن را مطرح کنند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در این زمینه مدارکی به این دفتر ارائه نشده است گفت: اقدامی در این خصوص نشده است قاعدتا اگر مدرکی وجود نداشته باشد نمی توانند آن را مطرح کنند.

محمدیان در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات منتسب به یکی از نوه های امام در فضای مجازی که اعتراض برخی ازخانواده های شهدا به همراه داشته است گفت: انتظار داریم خانواده امام بیشتر از دیگران احترام امام را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام شخصیتی سراپا ادب و معرفت بودند و برخی از انتصاباتی که به ایشان داده می شود ذره ای از شان ایشان نمی کاهد.

وی با بیان اینکه افرادی چنین انتصاباتی را به امام می دهند جایگاه خود را به خوبی نمی شناسند اضافه کرد: اینگونه برچسب ها به امام نمی چسبد و در شخصیت امام کوچکترین خللی وارد نمی سازد زیرا شخصیت امام خیلی بالاتر از این حرف هاست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات