رئیس جمهور خطاب به سفیر جدید کوبا در تهران گفت: باید به قدرت های بزرگ بفهمانیم که دوران زورگویی به پایان رسیده و آنها را وادار کنیم که در روابط با سایر کشورها برابری و عدالت را مد نظر قرار دهند.

به گزارش افکارنیوز، ولادیمر اندرس گزاس کسادا، سفیر جدید کوبا در تهران صبح امروز (شنبه) با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و استوار نامه خود را تقدیم کرد.

روحانی در این دیدار با بیان اینکه بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مسایل مهم بین المللی اشتراک نظر وجود دارد، گفت: ایران روابط خوبی با کشورهای آمریکای لاتین بوی‍ژه کوبا دارد.

وی افزود: روابط دو کشور در سطح سیاسی بالاست و باید تلاش کنیم که همکاری های دوجانبه در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و فناوری را نیز توسعه دهیم.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که در دوران ماموریت سفیر جدید کوبا، تهران – هاوانا شاهد رشد هر چه بیشتر روابط دو کشور در تمامی زمینه ها باشند.

روحانی با اشاره به اینکه همواره قدرت های بزرگ بین کشورهای مستقل از جمله ایران و کوبا مشکلاتی را بوجود آوردند، تاکید کرد: ما باید با وحدت و نزدیکی بیشتر، به قدرت های بزرگ بفهمانیم که دوران زورگویی به پایان رسیده و آنها را وادار کنیم که در روابط با سایر کشورها برابری و عدالت را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: ایران و کوبا با همکاری های یکدیگر می توانند نقش مهمی در سازمان های بین المللی از جمله در جنبش عدم تعهد ایفا کنند.

رئیس جمهور در پایان از پیام تبریک رییس جمهوری کوبا به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران و اعزام معاون رییس جمهور این کشور در مراسم تحلیف تشکر کرد.

ولادیمر اندرس گزاس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط هاوانا- تهران، آمادگی کشور متبوعش را برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه های مختلف اعلام کرد.

وی روابط دو کشور را تاریخی با پیوندهای مستحکم دانست و گفت: ماموریتم در ایران این است که بیش از پیش روابط دو جانبه را گسترش و تقویت نمایم.

سفیر جدید کوبا همچنین با اشاره به مشترکات فراوان دو کشور در مسایل بین المللی از جمله در سازمان جنبش عدم تعهد، حمایت کشور متبوعش را از فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات