عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه امثال توفیقی کسانی بودند که آب به آسیاب دشمن ریختند، تصریح کرد: وی علاقه ای ندارد دانشگاه ها آرامش داشته باشند و فقط به دانشجویان به عنوان یک ابزار سیاسی نگاه می کند.

به گزارش افکارنیوز، زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به استقلال و کسب اعتماد به نفس ملی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بهترین راه کمک به رشد علمی و تحقیقاتی در کشور است، گفت: اگر کشوری به رشد علمی مسلح شود و به خودکفایی نسبی داخلی برسد، در مسائل بین المللی دست برتر را دارد و وقتی وارد مذاکره ای می شود از موضع برتر وارد می شود.

وی تاکیدات مقام معظم رهبری را در خصوص اقتصاد مقاومتی و رشد علمی کشور در دانشگاه ها را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: داشتن دست برتر در عرصه بین الملل زمانی محقق می شود و زمانی قدرت چانه زنی پیدا می کنیم که به رشد درون زای علمی رسیده باشیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در تشریح خودکفایی نسبی نیز اظهار داشت: هیچ کشوری مطلقا این طور نیست که همه نیازهای خود را تامین کند چرا که برای آن کشور صرف نمی کند و این شیوه رایجی است که برخی نیازهای خود را از طریق دیگر کشورها برطرف می کنند، اما به هر حال توانایی خودکفایی را دارند تا در معرض خطری قرار نگیرند. اما با توجه به اینکه کشور ما در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی است، همیشه با مساله تحریم روبه رو است که این تحریم ها باعث رشد و شکوفایی استعدادهای داخلی شده است و لذا باید در همه عرصه ها توانایی خودکفا بودن را داشته باشیم.

طبیب زاده اضافه کرد: کشورهایی که در منطقه فقط متکی به نفت خود هستند، همواره دست شان مقابل سلطه گران دراز است و همراه با نفت خود عزت خود را نیز به آنها می فروشند. اما وقتی جمهوری اسلامی با اقتدار وارد عرصه های جهانی می شود و همیشه به عنوان یک نیروی اثرگذار بر روی او حساب می کنند به علت شعارهای ضداستکباری است و در وهله دوم این است که علاوه بر این شعارهای ضداستکباری رشد و توانایی علمی بالایی داشته ایم.

وی معرفی توفیقی به عنوان وزیر علوم را مخل ادامه و تداوم رشد علمی دانشگاه ها دانست و گفت: تجربه های زیادی در این زمینه داریم و موضوع تجربه شده را نباید دوباره تجربه کرد و ما تجربه دوران وزارت توفیقی در این وزارتخانه مهم را در سال های پایانی اصلاحات داشته ایم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه امثال توفیقی کسانی بودند که آب به آسیاب دشمن می ریختند، تصریح کرد: سخنرانی وی در سال ۸۸ نشان می دهد که وی علاقه ای ندارد دانشگاه ها آرامش داشته باشند و فقط به آنها به عنوان یک ابزار سیاسی نگاه می کنند تا از طریق تحریک دانشجویان در راستای اهداف سیاسی خود قدم بردارند.

طبیب زاده وجود توفیقی را آسیب بسیار بزرگی به آرامش دانشگاه ها دانست و گفت: توفیقی همانطور که در این ماه های سرپرست بودن و حتی در دوران وزیر بودن خود نشان داده نمی تواند تداوم دهنده و حتی افزایش دهنده رشد فعلی دانشگاه های کشور باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات