در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر غیر قانونی بودن انتخابات دفتر تحکیم وحدت اسلامی، این تشکل دانشجویی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: انتخابات دفتر تحکیم وحدت با حضور بیش از دو سوم اعضای دارای حق رای و کاملا قانونی برگزار شده است.

به گزارش افکارنیوز ، در این بیانیه آمده است: مهمترین پیام انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ و رقم خوردن حماسه سیاسی، اثبات وفاداری و امانتداری نظام جمهوری اسلامی در مقابل رای مردم بود. این انتخابات نشان داد که نظام امانتداری صادق برای نظر و رای مردم است و تنها عده ای افراد قلیل هستند که هرگاه رای مردم با آنهاست طرفدار نظامند و لحظه ای که نظر مردم بر خلاف خواست آنان می گردد، همه اصول را زیر پا می گذارند. جالب تر آنکه افرادی که با اعتراض های خود و بعضاً با سکوت خود، نمک بر زخم فتنه ۸۸ پاشیدند، امروز همانان به رای مردم افتخار می کنند و می گویند که همه باید پیام ۲۴ خرداد را دریافت کنند. آری، ما پیام ۲۴ خرداد ۹۲ را نه امسال، بلکه ۳۵ سال است در هر انتخابات می شنویم، پیامی که سال ۸۸ هم رساتر صدا زده شد، اما عده ای نخواستند بشنوند زیرا که بر خلاف منافع نامشروعشان بود.

دفتر تحکیم وحدت به دور از هیاهوی سیاسی و حزبی همواره کوشیده است که وفاداری نظام را بر همگان اثبات کند. این جریان اصیل دانشجویی همواره سعی کرده با حمایت از رای مردم و مخاطب خاص خود یعنی عموم دانشجویان با سلایق مختلف راه را بر افراد افراطی ببندند. افرادی که نمی خواهند به رای مردم و قانون تن دهند. شعار دفتر تحکیم وحدت نه امسال، بلکه ۳۴ سال است که قانون مداری ست و چیزی جز قانون مداری را برنمی تابد.

با استعانت از خداوند متعال نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری برگزار شد. این نشست شامل تریبون آزاد دانشجویی پرشور و سخنرانی اساتید پیرامون موضوع ارتباط با آمریکا و برگزاری انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بود. البته در این انتخابات مانند تمام انتخابات موجود در جهان احتمالاً عده ای ناراضی خواهند بود که مساله ای طبیعی است، چراکه بالاخره در هیچ انتخاباتی امکان تامین رضایت همگان نیست، اما قانون می گوید که در صورت ناراضی بودن از نتیجه انتخابات باید تمکین کرد و اصل عمل به قانون است و این مرام ما در جمهوری اسلامی است، چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب انقلابی ترین مردم قانون مند ترین آنهاست.

عده ای محدود افراطی از چند هفته گذشته که روند اتحادیه دفتر تحکیم وحدت را بر خلاف منافعشان می دیدند، سعی کردند اذهان را منحرف سازند و از اساس دفتر تحکیم وحدت را زیر سوال ببرند. دفتر تحکیم وحدتی که خود با حضور در لایه های مختلف تشکیلاتی آن مهر تایید بر آن زده بودند. آنان امروز ادعا می کنند برگزاری انتخابات غیر قانونی بوده است. انتخاباتی که با حضور انجمن های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت و همچنین ناظرین از هیئت نظارت مرکزی بر تشکل های اسلامی برگزار شد.

دفتر تحکیم وحدت که موجودیت خود را در وجود انجمن های اسلامی دانشجویان می بیند، خود را موظف به حمایت از آنان می داند. انجمن هایی که در چهارچوب مرامنامه تحکیم و سیاست و هدف این اتحادیه گام برمی دارند.

دفتر تحکیم وحدت از فضای باز سیاسی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها استقبال می کند و قطعاً یکی از مهمترین اهداف خود را حمایت همه جانبه از انجمن های اسلامی می داند. این اتحادیه همواره به دور از وابستگی به جریانات سیاسی، حزبی و دولتی در راستای نیل به اهداف انقلابی خود گام برداشته است. اما نکته جالب آنکه افراد محدود مذکور که اتحادیه را به وابستگی حزبی و دولتی محکوم می کنند امروز خود دست به دامان رجال و جریانات سیاسی شده اند؛ در صورتیکه با توجه به شعارها و مشی رییس جمهور محترم و هیئت دولت که اعتدال و قانونمداری است، این جنجال های سیاسی نتیجه ای جز بدنامی برای این افراد در پی ندارد.

دفتر تحکیم وحدت با بدنه دانشجویی مسلمان همواره به دنبال طرح مشکلات دانشجو و مردم بوده؛ چراکه گذشته و تاریخ این را ثابت می کند. البته در این تاریخ پرشکوه برای انجمن های اسلامی نقاطی تیره و تار دیده می شود که این نقاط، معلول عملکرد غیر قانونی برخی افراد و عمل نکردن به مرامنامه و اساسنامه دفتر تحکیم وحدت می باشد.

این دفتر در راستای حمایت همه جانبه خود از جنبش دانشجویی از همین جا از کلیه انجمن های اسلامی سراسر کشور که خود را متعهد به مرامنامه و اساسنامه دفتر تحکیم وحدت می دانند، دعوت می کند تا با درخواست عضویت وطی شدن مراحل قانونی عضویت آنان، این دفتر را در تقویت محاسن توام با نقد منصفانه قدرت، از دیدگاه جریانی مستقل و غیر وابسته به آن، اصیل و انقلابی که همگی از اهداف و آرمانهای این اتحادیه است، یاری رسانند.

دفتر تحکیم وحدت بر خود لازم می داند جهت روشن شدن حقایق برخی وقایع و ادعاهای منتشرشده اخیر به ذکر پاره ای نکات بپردازد:

۱-برگزاری نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت و انتخابات شورای مرکزی مورخ ۲۵و۲۶ مهرماه ۹۲ در تاریخ ۲۷ /۵/۹۲ به تصویب اکثریت شورای مرکزی اتحادیه رسیده است. جالب آنکه همان هایی که این مصوبه را تصویب و امضاء کرده اند، امروز ادعای غیر قانونی بودن انتخابات را دارند.

۲-انتخابات با تایید و حضور ۱۲ عضو صاحب حق رای از ۱۷ عضو که صاحب این حق بوده است که اتفاقاً از نسبت دو سوم آرا نیز بیشتر بوده و طبق اساسنامه اتحادیه، نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت کاملا قانونی برگزار شده است.

۳-طبق ماده ۵ دستورالعمل اجرایی آیین نامه اتحادیه تشکل های اسلامی دانشگاهیان با تشکیل جلسه ی هیئت نظارت مرکزی مورخ ۲۲ /۷/۹۲، آقای عباس انسانی به عنوان عضو ناظر بر انتخابات به طور قانونی توسط این هیئت معرفی گردیده و در انتخابات دفتر تحکیم وحدت مورخ ۲۶مهر۹۲ حضور به امر رساندند. آقای مصطفی دزفولی در انتخابات دفتر تحکیم وحدت مطلقاً حضور نداشته است که این امر نشان دهنده عدم اطلاع معترضین از سیر قانونی انتخابات دفتر تحکیم وحدت می باشد. بهتر است به جای تکیه بر حدس و گمان و اخبار غیر مستند درباره وقایع دفتر تحکیم وحدت با چشمانی باز به آنچه رخ می دهد بنگرند.

۴-برخی افراد افراطی که امروز دم از قانون و قانون مداری می زنند خود هیچ پایبندی به قانون ندارند، چراکه در اساسنامه دفتر تحکیم وحدت مرجع رسیدگی به تخلفات تشکیلاتی، کمیسیون تشکیلات است که تا امروز هیچ گونه اعتراضی نسبت به روند مصوبات، وقایع و رخدادهای دفتر تحکیم وحدت و عضویت انجمن های اسلامی به این کمیسیون واصل نگردیده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات