عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تغییر مدام نامزدهای وزارت علوم را نمایانگر عدم ثبات تصمیم گیری در دولت برای انتخاب وزیر علوم خواند و گفت: دولت در عدم معرفی توفیقی اشتباه کرد.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل جلیلی با انتقاد از تغییر گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم تحقیقات و فنوری ومعرفی فرجی دانا بجای توفیقی گفت: تغییر مدام نامزدهای وزارت علوم بیانگر عدم ثبات تصمیم گیری در دولت برای انتخاب وزیر مناسب است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم اینکه توفیقی از گزینه های ابتدایی برای تصدی وزارت علوم بود، ولی میلی منفرد در ابتدا از سوی دولت برای تصدی این وزارتخانه معرفی شد که این گزینه با توجه به عدم تسلط در حوزه سیاسی و عدم همکاری جامع با بخش های دانشگاهی رای اعتماد مجلس را بدست نیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: توفیقی هم در ابتدای ورود مشکلاتی داشت و جو سیاسی مجلس برای رای اعتماد به وی مناسب نبود.

جلیلی اظهار داشت: اما به مرور با تعاملات ایشان و صداقتی که در گفتارشان در پاسخ به شبهات وجود داشت جو مجلس بهبود یافت، علاو بر این جایگاه علمی توفیقی در میان دانشگاهیان نیز در تغییر جو سیاسی مجلس نسبت به وی تاثیرگذار بود به طوری که در روزهای قبل از تعطیلات مجلس توفیقی توان کسب اکثریت آراء برای جلسه رای اعتماد را داشت.

عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: متاسفانه در روز معرفی وزیران پیشنهادی توفیقی کنار گذاشته شد و فرجی دانا جهت جلب رای اعتماد به مجلس معرفی گردید.

وی ادامه داد: مجلس هفتم قضاوت هایی را نسبت به ایشان داشته که این قضاوت ها می تواند به مجلس نهم تصری پیدا کند و تصمیم گیری را برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی مشکل کند.

جلیلی با تاکید بر اینکه دولت بر عدم معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اشتباه کرد، اظهار داشت: مجموعه گروه های سیاسی ذینفوذ در دولت برای معرفی نامزدهایشان تلاش می کنند که قطعا وزارت علوم و نامزدهای این پست نیز از فشار گروه های ذینفوذ مستثنی نیستند.

رئیس جمهور در ابتدا و همزمان با معرفی وزیران پیشنهادی برای کل کابینه در روز تحلیف خود جعفر میلی منفرد را برای تصدی وزارت علوم معرفی کرده بود اما مجلس به وی رای اعتماد نداد بنابراین جعفر توفیقی به سرپرستی وزارت علوم منصوب شد.

توفیقی در دوران سرپرستی اش رئیس دو دانشگاه را تغییر داد و در مدت دو ماه گذشته رایزنی های بسیاری را با نمایندگان برای کسب رای اعتماد انجام داد، اما در پایان رئیس جمهور رضا فرجی دانا را بجای وی برای تصدی وزارت علوم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرد.

جلسه رای اعتماد به وی و دو وزیر پیشنهادی دیگر برای وزارتخانه های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان یکشنبه آینده برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات