افزایش بهای آب و برق مصرفی در شهرها و بهداشت و کمبود پزشک و بیمارستان، در صدر تذکرات کتبی امروز نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور بود.

به گزارش افکارنیوز ، این تذکرات به مسئولان اجرایی کشور که از سوی ضرغام صادقی قرائت شد به این شرح است:

*کریمیان نماینده مریوان به وزرای دفاع و کشور: مجروحیت ۷ کودک بر اثر انفجار مین در شهرستان مریوان.

*طبیب زاده نوری نماینده تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتراض و جلوگیری از برگزاری جشنواره انقلاب افق نو و به رئیس جمهور در خصوص اعتراض به حضور مجدد موسسه شرق شناسی آمریکا در ایران.

*شریعت نژاد نماینده رامسر به وزیر نیرو: اعتراض به افزایش ۵ برابری تعرفه های برق و آب و رعایت اعتدال در افزایش قیمت ها.

*بخشایش نماینده اردستان به وزیر تعاون: تسریع در ارتقای کلینیک شهرستان اردستان به پلی کلینیک و ارتقای نمایندگی تأمین اجتماعی شهر زواره به شعبه و رعایت قانون در نصب اعضای هیئت مدیره شستا بر حضور رئیس صندوق تأمین اجتماعی در هیئت مدیره به جهت پاسخگویی.

*کارخانه نماینده همدان به رئیس جمهور: تشکیل تیم حقوق کارشناسی برای تدبیر راه های تحقق بودجه مصوب سال ۱۳۹۲ با توجه به شرایط حساس کنونی کشور.

*میرگلوبیات نماینده ساوه به وزیر راه و شهرسازی: تحویل فوری تسهیلات کانکس برای اسکان مردم سالمند زلزله زده روستای سنگگ منطقه نوبران توسط بنیاد مسکن و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعریض و دوبانده شدن جاده قدیم ساوه زرندیه، تعریض جاده خوشرو در شهرستان زرندیه و تسریع و تکمیل کنارگذر جاده ساوه و تسریع و تکمیل باند دوم بوئین زهرا.

*سلامی نماینده خواف به وزیر نفت: تسریع در گازرسانی به روستاهای بالای خواف و در برنامه قرار دادن گازرسانی به روستاهای پایین خواف، به وزیر نفت در خصوص نابسامانی در مدیریت و استخدام غیرقانونی و تخلفات متعدد در مجتمع سنگ آهن سنگال و به وزیر نیرو در خصوص افزایش چهار برابری نرخ امتیاز برق شهری و روستایی.

*پشنگ، میرمرادزهی و کاشانی نمایندگان خاش، سراوان و زابل به رئیس جمهور و وزیر کشور: علت تأخیر در معرفی استاندار سیستان و بلوچستان و نگرانی های مردم از محقق نشدن اهداف بلند مدت دولت یازدهم و به وزیر نفت در خصوص علت تأخیر در روند گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های خاش و میرجاوه.

*مددی نماینده میانه به وزیر بهداشت: نبود پزشک در حوزه انتخابیه شهرستان میانه، به ویژه ترکمانچای با ۲۷ هزار نفر جمعیت.

*فیاضی نماینده نور به وزیر نیرو: افزایش چند برابری تعرفه انشعاب برق.

*جعفری نماینده بجنورد به رئیس جمهور: علت اظهارات پیرامون خالی جلوه دادن خزانه در شرایطی که تیم مذاکره کننده را برای مسئولیت مهم اعزام کرده، به وزیر امور خارجه در خصوص علت نامه برای لغو جشنواره افق نو و علت شیفتگی در برقراری ارتباط با آمریکا و علت اصرار به محرمانه بودن مذاکرات در حالی که غربی ها انتظار انتشار آن را دارند و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تذکر نسبت به حذف جشنواره افق نو و تذکر در خصوص عدم پشتوانه مالی از جشنواره تئاتر رضوی.

*حسینی و عالی نمایندگان سیستان به وزیر نفت: عدم توجه به تأمین سوخت کارخانجات یسمان مناطق محروم که فاقد گاز هستند.

**نوباوه، زمانیان، نجابت، طلا و رهبر نمایندگان تهران و شهرکرد به رئیس جمهور: تذکر به سرپرست وزارت ورزش و جوانان در برگزاری انتخابات غیرقانونی رؤسای فدراسیون های ورزشی قبل از تصویب اساسنامه جدید آن توسط هیئت دولت.

*جوکار، زارع، حسنی، نادران، سلیمی، هروی، آرامی، جباری، مددی، هاشمی، آریایی نژاد، پاپی زاده، بیرانوند، میرمرادزهی، نکو، جراره، نجابت، ذوالانوار و صادقی به وزیر نیرو: افزایش قیمت منطقی حق انشعاب آب و برق.

*بذرپاش و قاضی پور نمایندگان تهران و ارومیه به رئیس جمهور: انتخابات در سطوح معاونان وزرا از کسانی که در دفاع از متحصنان مجلس ششم استعفا داده بودند و صحبت های رئیس جمهور مبنی بر اینکه خزانه کشور خالی است آنهم در آستانه مذاکرات هسته ای به نظر در راستای منافع ملی نیست.

*سلطانی صبور نماینده رزن به وزیر امور خارجه: ضرورت اطلاع رسانی اصولی به نمایندگان و ملت از روند مذاکرات هسته ای.

*آریایی نژاد، بیرانوند، فارسانی، قائدی، قربانی، مرندی و جراره نمایندگان ملایر، بروجرد، پلدختر، فارسان، آستانه اشرفیه، تهران و بندرعباس به وزیر بهداشت: نظارت بر ویزیت و تعداد معاینه بیشتر از استاندارد و توسط پزشکان در بیمارستان های تأمین اجتماعی.

*خضری، بیرانوند، آریایی نژاد، قاضی پور، آلیا، رهبر، عمران، میرگلوبیات، افتخاری، طبیب زاده نوری، اخوان، سالک، کوثری، کامران، فولادگر، حسینی، طاهری، موسوی اصل، موسوی نژاد، خان محمدی و قاضی زاده به رئیس جمهور: لزوم اجرای قانون ۹ ماه مرخصی زایمان و شیردهی بانوان و برخورد با اظهار نظرهای غیرکارشناسی معاون امور بانوان و ریاست جمهوری.

*خضری نماینده سردشت به وزیر راه و شهرسازی: وضعیت نابسامان راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی و مدیریت ناکارآمد آن.

*هروی و خضری نمایندگان قائنات و پیرانشهر به وزیر نیرو: بحران ملی آب که روز به روز درحال گسترش است و به نظر می رسد که آن وزارتخانه هیچ گونه تصمیم و برنامه ای برای آن ندارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات