فرمانده نیروی هوایی روسیه با فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در تهران بر سر موضوعات مهم نظامی، موشکی، راداری و نیز تبادل اطلاعات مذاکره کرد.

به گزارش افکارنیوز ، فرمانده نیروی هوایی روسیه صبح امروز در ادامه سفر به تهران با امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) دیدار و درخصوص مسایل مهم دفاعی مذاکره کرد.

بنابر این گزارش، در این دیدار علاوه بر موضوعات همکاری های دوجانبه در حوزه های عملیاتی و آموزشی، گفتگوهایی نیز در حوزه تبادل اطلاعات، تکنیک های پدافند هوایی، سامانه های شنود الکترونیک، راداری و موشکی صورت گرفت که در صورت تصویب از سوی مقامات بالاتر، عملیاتی خواهند شد.

امیر اسماعیلی در پایان این مذاکرات با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضوع سامانه موشکی S۳۰۰ گفت: آنچه مسلم است، S۳۰۰ یک سامانه کاملا دفاعی است و مسئله تحریم درمورد آن صدق نمی کند و روسها هم این را قبول دارند.

وی ادامه داد: اما برخی موارد مناقشات در این مورد وجود دارد که از سوی وزارت دفاع در حال پیگیری است و وقتی برطرف شد، این سامانه یا مشابه آن وارد می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: البته ما به این سامانه وابسته نیستیم و در حوزه پدافند هوایی توانایی های بالایی داریم.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در این مذاکرات در خصوص سامانه S۲۰۰ نیز گفتگوهایی داشتیم، افزود: گزارشی از تغییرات صورت گرفته در این سامانه به فرمانده نیروی هوایی روسیه دادیم که او این توانمندی ها را ستایش کرد.

وی تصریح کرد: به ایشان گفتیم که این سامانه یک سامانه کاملا روسی است اما ما توانسیتم با تغییر در ساختار و پروتکل S۲۰۰ و استفاده ازموشک های صیاد در آن، قابلیت مقابله با تهدیدات ارتفاع متوسط را نیر به آن اضافه کنیم که این قابلیت در صحنه عمل نیز با موفقیت تست شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات