فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امام خمینی (ره) زنده بود، قطعا بیشتر از دوران حیاتش روحیه ضداستکباری علیه آمریکا داشت.

به گزارش افکارنیوز ، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم یادواره «شهدای وحدت» که در حسینیه امام خمینی (ره) شهر مشهد برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای وحدت به ویژه شهیدان شوشتری و محمدزاده، اظهار کرد: شهید شوشتری در کنار تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان به مسایل اقتصادی، رفاهی و فرهنگی مردم نیز توجه ویژه داشت، زیرا این شهید به خوبی تشخیص داده بود که ریشه همه ناامنی ها نیز در این مسایل است.

وی افزود: تنها مسوولیت تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را به شهید شوشتری دادیم، اما شهید شوشتری علاوه بر آن به همه مسایل معیشتی مردم توجه داشتند.

وی عنوان کرد: بنا بر استراتژی سپاه پاسداران برای تامین امنیت در جنوب شرق کشور، مردم خود در ایجاد امنیت استان شریک شدند. این موضوع تحولی به شمار می رفت و در ابتدای آن برخی افراد با این موضوع مخالفت کردند و این نوع استراتژی را به صلاح کشور ندانستند، اما شهید شوشتری توانست با مشارکت مردم امنیت کامل را در جنوب شرق کشور به وجود آورد.

جعفری با بیان این که شهید شوشتری داوطلبانه مسوولیت تامین امنیت در شرق کشور را پذیرفت، خاطرنشان کرد: شهید شوشتری در سمت جانشین فرماندهی نیروی زمینی بود و ما نباید شوشتری را به عنوان فرمانده سپاه برای تامین امنیت در سیستان انتخاب می کردیم ولی شهید شوشتری خود اصرار داشت که این مسوولیت را انجام دهد و تصمیم گرفته شد که این شهید با حفظ سمت جانشینی نیروی زمینی مسوولیت تامین امنیت در سیستان را بپذیرد.

وی با اشاره به این که منطقه جنوب شرق و کردستان به دلیل ویژگی های جغرافیایی، از جمله مناطق مساعد برای ایجاد ناامنی توسط دشمنان است، تصریح کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب چشم طمع به این مناطق داشتند و به دنبال درگیری و ایجاد ناامنی در این منطقه بودند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: سال ۸۶ و ۸۷ دشمنان سرمایه گذاری بیشتری برای ایجاد ناامنی انجام دادند و ناامنی تشدید شد و این برای ایران اسلامی قابل تحمل نبود. هر روز خبر حادثه و ناامنی از منطقه گزارش می شد.

جعفری با اشاره به ورود سپاه به موضوع، اظهار کرد: این بار سپاه به دنبال برخورد مقطعی با ناامنی نبود، بلکه می خواست مساله ناامنی را به صورت ریشه ای حل کند و امنیت پایدار در منطقه به وجود آورد. در نتیجه، به دنبال فرماندهی لایق، شجاع و مردمی می گشتیم که بتواند این ماموریت خطیر را به درستی انجام دهد، زیرا بنا به توصیه شورای عالی امنیت ملی، مسوولیت امنیت جنوب شرق به سپاه پاسداران واگذار شده بود.

جعفری اظهار کرد: جای تاسف است که بعضی ها قدر نعمت اقتدار ملی را نمی دانند، شاید فراموش کرده اند که پاسخگوی همه جنایات از جمله همه فتنه ها، جنگ ها، ناامنی ها، تحریم ها و تورم ها باید آمریکا باشد. یک عده که خودشان را انقلابی می دانند و خود را نزدیک به مسوولان نظام می شمارند، نقل قول هایی بی اساس از امام خمینی (ره) عنوان می کنند از امامی که آمریکا را «شیطان بزرگ» می دانست. اگر امام خمینی (ره) زنده بود، قطعا بیشتر از دوران حیاتش روحیه ضداستکباری علیه آمریکا داشت.

وی با اشاره به این که امروز شاهد امنیت بی نظیر در منطقه هستیم، تصریح کرد: این تدبیر و تفکر شهید شوشتری حاصل اخلاص و تقوای رزمندگان، مدیران و فرماندهان است که خالصانه برای خداوند و اسلام مجاهدت کردند.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر لیاقت شهادت را نداریم لااقل باید با شهدا رفاقت داشته باشیم. خوشبختانه روحیه استقامت در برابر ظلم در ایران اسلامی و اکثریت مردم عطا شده است. امروز ایران اسلامی امن ترین کشور جهان است.

وی با اشاره به خنثی سازی ۱۱ عملیات انتحاری منحرفان و تکفیری ها در منطقه جنوب شرق کشور، خاطر نشان کرد: اگر این گروه های منافق می توانستند این عملیات ها را انجام دهند، مسلمانان زیادی در کشور به خاک وخون کشیده می شدند، به طور یقین اگر همین گروه های منحرف و معاند اراده کنند که این عملیات ها را در کشور آمریکا انجام دهند می توانند در قلب این کشور موفق به انجام آن شوند، اما در ایران اسلامی می خواهند که این عملیات ها را به اجرا درآورند، اما توان آن را ندارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات