از انتشار عکس جعلی تا توهین به خانواده شهدا

نعیمه اشراقی از دسته افرادی است که به دلیل منتسب بودن به خانواده حضرت امام خمینی (ره) سعی در القا نمودن نظرات منحرف خود به عنوان نظر حضرت امام (ره) نموده است.

به گزارش افکارنیوز ، نعیمه اشراقی که با اظهار نظرهای جنجالی و به دور از حقیقت سعی در نزدیک نشان دادن افکار خضرت امام خمینی (ره) به خود! داشته و با انتشار برخی از این نظرات در صفحه فیسبوک خود مدام در حال جنجال آفرینی و مطرح نمودن نام خود در رسانه ها بود، بنا بر اخبار منتشره به دستور سیدحسن خمینی صفحه خود را در این شبکه اجتماعی حذف نموده است.

اما ماجراهای جنجالی وی در فیسبوک موضوعی است که به سرعت از اذهان پاک نخواهد شد و این سوال نیز جای پرسش دارد که اگر شخص دیگری غیر از منتسبین به خانواده حضرت امام (ره) چنین نظراتی درباره ایشان مطرح می کرد، موسسه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) چه نوع موضعی اتخاذ می نمود؟

آمریکا امروز دشمن ما نیست!

نعیمه اشراقی در صفحه فیس بوک خود نوشت: آمریکا آن زمان دشمن رو در روی ما بود؛ در حالیکه امروز اینطور نیست آمریکا امروز یک رئیس جمهور صلح طلب دارد حرف من این است دوباره فرصت سوزی نکنیم و از شرائط جدید بهترین بهره را ببریم و وارد مذاکرات مستقیم شویم و راه صلح را پیشه کنیم.

«کسانی هم که مخالف رابطه با آمریکا هستند به دلیل آرمان های امام نیست بلکه بخاطر منافع شخصی شان است»

شعار مرگ بر آمریکا را از نماز جمعه حذف کنیم!

استفاده اشراقی از فتوشاپ برای اصلاح حجاب دخترش

پس از انتشار تصویر فتوشاپی نعیما طاهری دختر نعیمه اشراقی در سایت العربیه و بی حرمتی به شخصیت امام راحل (ره) ، سایت یاهو نیز در صفحه اول خود با انتشار این عکس، کار را بیش از گذشته برون مرزی و بین المللی نمود.

نظرات نعیمه اشراقی درباره حجاب

نعیمه اشراقی در مصاحبه خود با یک روزنامه اصلاح طلب نظر در مورد حجاب بی پروایی را به حد اعلا رساند و علی رغم تاکیدات حضرت امام (ره) و مراجع عظام مبنی بر حفظ حجاب اسلامی می گوید:
" به نظر من، بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی کردیم. به خاطر اینکه ما با اجباری کردن حجاب، می خواستیم حاشیه امنیت جامعه را بالا ببریم، اما دقیقا برعکسش عمل کردیم و امنیت را پایین آوردیم. وقتی ما در جامعه حجاب را اجباری کردیم، محدودیت و ممنوعیت ایجاد کردیم، روابط دختر و پسر را ممنوع کردیم، همه این مسائل از خیابان ها به درون خانه ها رفت.

کسانی که به مسائل دینی اعتقادی ندارند، وقتی در خیابان به خواسته های خود نمی رسند، در خانه ها، از مواد مخدر، مشروب و… استفاده می کنند و روابط غیراخلاقی میان دختر و پسر شکل می گیرد. در نتیجه ما امنیت را برای نسل جوان پایین آوردیم.
من چون در دو شهر لندن و تورنتو مدتی زندگی کرده ام، تفاوتهای این دو شهر را با شهری مانند تهران دیده ام و می دانم. مشکلات دختر جوانی که در تهران، از منزل خارج می شود و مسیری را طی می کند تا به مقصد برسد، خیلی بیشتر از مشکلات دختر جوانی در شهری مانند تورنتو است. در آنجا، یک دختر جوان با یک خانم مسن و یا یک آقا فرقی ندارد و هیچ کس به او تعرضی نمی کند و امنیت بالا است! "

دستور سیدحسن خمینی به نعمیه اشراقی برای بستن صفحه فیس بوک

در پی ایجاد برخی حواشی پیرامون صفحه شخصی خانم نعیمه اشراقی در شبکه اجتماعی فیسبوک و پاسخ تند پسر شهید همت به مطلب توهین آمیزی که اشراقی در صفحه اش منتشر نمود، سید حسن خمینی در تماسی با نعیمه اشراقی به وی دستور داده و تاکید کرد که علاوه بر انتشار بیانیه دلجویی، صفحه فیس بوک خود را نیز مسدود کند که وی به این کار مبادرت ورزیده است.

شایان ذکر است که نعیمه اشراقی در صفحه شخصی فیس بوک خود، خاطره ای را از قول حضرت امام خمینی (ره) نقل نموده بود که در بخش کامنت های این پست فیس بوکی کامنتی دیگر با پروفایل «نعیمه اشراقی» ، خاطره ای دیگر از امام خمینی درباره همسران شهدا نقل شده بود که مضمونی موهن داشت. خانم اشراقی در نامه ای که خطاب به پسر شهید همت نوشته است و در پستی دیگر که به عنوان آخرین پست فیس بوکی ایشان باید قلمداد شود، انتساب این کامنت به خود را تکذیب کرده و آن را به یک اکانت مجعول نسبت داده است.

این موضوع باعث بحث های فراوانی در شبکه اجتماعی فیس بوک شده است. همچنین دلیل مخاطب قرار دادن مصطفی همت، فرزند شهید حاج ابراهیم همت، پست فیس بوکی اعتراض آمیز وی در مواجه با کامنت موجود در صفحه خانم اشراقی بوده است.

البته این موارد فقط چند مورد از آخرین نظرات جنجالی نعیمه اشراقی است و وی پیش از این نیز به توهین های مختلفی به مسئولان و ارکان نظام از جمله شورای نگهبان پرداخته بود.

تمام تنم از دروغ درد گرفت

مسیح علی نژاد، روزنامه نگار فراری فتنه ۸۸ هم در صفحه فیس بوک خود با واکنش به این مساله اعتراض کرد و برای نعمیه اشراقی نوشت: سرکار خانم نعیمه اشراقی! این جمله ای که در مورد همسران شهدای جنگ نوشته اید، سخیف است. جمله تهوع آور است این اسمش طنز نیست، جوک نیست.

با توجه به تکذیب نعیمه اشراقی از جوک منتسب به او، مسیح علی نژاد بار دیگر در مطلبی جداگانه نوشت: «تمام تنم از دروغ درد گرفت. دوستان اصلاح طلبی را می شناسم که می دانند نعیمه اشراقی نه تنها آن کامنت را خودش نوشت بلکه از جک نوشته اش در مورد شهدای جنگ در صحبت های خصوصی با آن ها دفاع هم کرد. »

سخنان جنجالی نعیمه اشراقی در دیلی تلگراف و سایت های ضد انقلاب

انتشار مصاحبه خانم اشراقی با دیلی تلگراف در سایت های اپوزیسیون در شرایطی صورت می گیرد که وی در صفحه فیس بوکش از آنچه" تحریف بخش هایی از مصاحبه خود با دیلی تلگراف" خوانده، انتقاد می کند و می نویسد که این مصاحبه مورد تایید نمی باشد.

وی با پی بردن به این ماجرا با اعتراف به دروغ و پوچ بودن آزادی بیان غربی ها نوشته است: «دوستان عزیز، حسرت دموکراسی در غرب را نخورید! آن جا هم از آزادی بیان خبری نیست، متأسفانه بخش هایی از مصاحبه من با روزنامه دیلی تلگراف تحریف شده و مورد تایید اینجانب نمی باشد. »


مجلس ورود کرده و بررسی می کند
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اظهارات نعیمه اشراقی در مورد امام و شهدا اظهار داشت: بنده مطمئن هستم اگر امام در قید حیات بودند با این کارهای غیراخلاقی همان کاری را می کردند که با سیدحسین آقا خمینی انجام دادند. وی تاکید کرد: قطعا کمیسیون فرهنگی مجلس چنین اظهاراتی در مورد امام و شهدا را محکوم می کند و آنها را بررسی خواهد کرد. پژمان فر همچنین به تهران امروز گفت: امام خمینی (ره) جایگاه حقوقی خاصی بین مسلمانان و مردم آزاده دنیا دارند که کسی نمی تواند این جایگاه را مانند ماترک او به ارث ببرد و نسبت خونی و سببی مجوزی برای اظهارنظر درباره جایگاه حقوقی این فرد بزرگ نیست.

وی گفت: ا مام خمینی (ره) با نوه خودشان که متخلف بود برخورد و او را در منزل زندانی کردند و این نشان می دهد که برای اطرافیان خود هیچ مصونیتی قائل نبودند. پژمان فرخاطرنشان کرد: ما باید با افرادی که درباه جایگاه حقوقی امام صحبت کرده و به ایشان هتک حرمت می کنند به شدت برخورد کنیم همانطور که اگر خود امام خمینی بودند برخورد جدی تری با این موضوع داشتند. احترام مردم به خود امام و فضایل اخلاقی ایشان بود نه به خانواده و نوه و باقی افراد… مردم شیفته خود امام بودند. این را مهدی موسوی نژاد گفته و در ادامه به تهران امروز می گوید: اگر مردم احترامی برای اهل بیت امام قائل هستند برای اخلاق و فضایل امام خمینی است و در صورت عدول از مسیر امام و انقلاب افراد احترامی نخواهند داشت. برای مردم هم فرقی ندارد که عدول کرده از انقلاب نوه امام است یا هر فرد دیگری. وی افزود: همانطور که حضرت نوح (ع) پسر متخلف را نجات نداد، همانطور که ائمه و پیامبران اطرافیان متخلف را سخت مجازات می کردند، امروز هم همین اتفاق باید رخ داده و با متخلف برخورد شود و چه بهتر که این برخورد از سوی خانواده امام خمینی (ره) باشد.

بیانیه خانواده شهدا
همچنین در پی انتشار مطلبی موهن از سوی نعیمه اشراقی در صفحه فیس بوک، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با امضای بیانیه ای اعتراض خود را اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: متاسفانه این روزها خاطره سازی های دروغ و منسوب کردن آن به حضرت امام (ره) به اتفاقی عادی در عرصه سیاسی کشور تبدیل شده است و کسانی که مدعی قرابت و نزدیکی با امام امت هستند، نارواترین اظهارات و منویات درونی خود را به ساحت آن امام سفر کرده منسوب می کنند. گفتار نسنجیده و خارج از چارچوب ادب نعیمه اشراقی (نوه دختری حضرت امام) و منسوب کردن این خاطره سازی ها به امام راحل، موجی از واکنش ها و موضع گیری های دلسوزان و خانواده های شهدا را برانگیخته است و خانواده شهیدان همت، رستگار، بروجردی، صنیع خانی، بذرپاش، کشوری، دستواره، مهدی باکری و بسیاری دیگر از خانواده معظم شهدا این اظهارات شنیع و ناپخته را محکوم کرده اند. در این بین «بی موضع بودن» موسسه حفظ آثار امام (ره) از همه جالب تر است. این موسسه ترجیح داده که به جای موضع گیری درباره این داستان سرایی ها و نسبت دادن آن به امام روح الله، سکوت پیشه کند؛ یکی از اعضای موسسه حفظ آثار امام، درباره مطلب منتشر شده از سوی نعیمه اشراقی که در قالب خاطره ای از امام (ره) به خانواده شهدا توهین کرده است، گفته «من در این مورد اظهارنظری نمی کنم. »

اتخاذ این رویکرد در حالی است موسسه حفظ آثار امام در قبال کوچک ترین برنامه ها و مستندها درباره حضرت امام (ره) واکنش نشان می دهد و شوربختانه درباره انتساب چنین موضوع خلاف واقعی تنها نظاره گر است.

لازم به یادآوری است موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در جریان فتنه ۸۸ و پس از اقدام توهین آمیز حامیان موسوی در پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آتش زدن آن، نه تنها این اقدام را محکوم نکرد؛ بلکه از رسانه ملی به خاطر پوشش خبری این مساله، به شدت انتقاد کرد!

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات