عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رابطه با آمریکا راه ارزانی کالاها نیست، تأکید کرد: باید با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های درونی و البته ساخت قدرت درونی، خودمان گره از مشکلات کشور باز کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی ها در داخل ارزانی و کاهش قیمت ها را در گروی ارتباط با آمریکا می دانند، گفت: طرح چنین موضوعاتی از سوی برخی افراد ساده لوحانه بوده و حرف نادرستی است.

وی ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب و در دوران ۸ سال دفاع مقدس مقاومت هایی را همواره از سوی اقشار مختلف مردم شاهد بودیم که همین مقاومت ها باعث شد دشمن از مواضع خود عقب نشینی کرده و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان در ادامه با بیان اینکه دشمن و به خصوص آمریکا در این سال ها نتوانسته مواضعش را به ملت ایران تحمیل کند، گفت: اینکه بخواهیم همه مسائل و مشکلات داخلی را به ارتباط با آمریکا و یا حتی تحریم ها ارتباط دهیم، امر غلطی است و باعث عدم توجه به منابع و امکانات داخلی می شود.

سبحانی نیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به ظرفیت های داخلی و ساخت استحکام درونی، افزود: استکبار و به خصوص آمریکا همواره با ملت ما و نیز دیگر ملت های مسلمان ارتباطی خصمانه داشته و هیچ گاه از دشمنی و خصومت با این ملت ها دست برنخواهد داشت بنابراین، اگر ما این گونه تصور کنیم که ارزانی و حل مشکلات داخلی از طریق ارتباط با آمریکا محقق می شود، کوته فکری بوده و فقط راه را برای جولان آمریکایی ها و گسترش خوی استکباری آنها باز گذاشته ایم.

وی اضافه کرد: بنده معتقدم که مشکلات داخلی و پایین آمدن قیمت ها نه تنها از طریق مذاکره و گفت وگو با آمریکا برطرف نمی شود، بلکه اگر جنایت های این کشور در حق ملت مسلمان ایران را نادیده بگیریم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم، مشکلات بیشتر شده و به نوعی نیز عقبگرد در مواضع اصولی مان اتفاق افتاده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: مشکلات داخلی و ارزانی در قیمت ها با اتکا به ظرفیت های داخلی و مردمی و توجه به تولید ملی محقق می شود که این مسئله خواست ملت ایران و رهبری نظام است.

سبحانی نیا تأکید کرد: توجه به توانمندی داخلی و ساخت و استحکام درونی راه اصلی برون رفت از مشکلات فعلی است و به طور قطع به ارزانی نیز کمک می کند.

وی ادامه داد: طرح این گونه مسائل که ارزانی و کاهش قیمت ها در گروی ارتباط با آمریکاست، نمی تواند خللی در اراده ملت ایران وارد کند. ملت ایران هوشیارتر از آن است که عزت و آبروی خود را به بهای ناچیز رابطه با آمریکا بفروشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه با بیان اینکه ما همواره خواهان ارتباط منطقی و با رعایت سه اصل، عزت، حکمت و مصلحت با دنیا هستیم، اظهارداشت: مردم می خواهند که ما با دنیا تعامل مثبت و سازنده داشته باشیم اما این تعامل به این معنی نیست که به هر قیمتی حاضر باشیم مشکلات را حل کنیم. رابطه با آمریکا حلّال مشکلات نیست.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه نظر سنجی در مورد رابطه با آمریکا نمی تواند مبنایی منطقی برای این موضوع باشد، گفت: مردم همواره با حضورشان در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب نشان داده اند که همواره در کنار کارگزارن نظام بوده و خواهان این هستند که هرگونه ارتباط با آمریکا باید بر اصول عزت، حکمت و مصلحت استوار باشد. بنابراین ارتبط با آمریکا نمی تواند برای ما ارزانی به ارمغان بیاورد. این تفکر باطلی است.

وی تصریح کرد: عملکرد دنیای استکبار و به خصوص آمریکا در مدت ۳۵ سال پس انقلاب اسلامی نشان داده است که آن ها همواره سیاست های دوگانه و خصمانه ای را در قبال جمهوری اسلامی داشته و تا امروز نیز ذره ای از آن کاسته نشده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که ارزانی و کاهش حل مشکلات اقتصادی در گروی ارتباط با آمریکا نیست و آنها نمی توانند نسخه شفابخشی برای ما بپیچند، بلکه ما باید با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های درونی و البته ساخت قدرت درونی، خودمان گره از مشکلات کشور باز کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات