عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نباید درباره اخذ رای اعتماد وزرای پیشنهادی پیشداوری کرد، گفت: فانی شانس بالایی در کسب رای اعتماد دارد.

به گزارش افکارنیوز ، سید شریف حسینی درباره وزرای پیشنهادی ورزش وجوانان، آموزش وپرورش و علوم، تحقیقات وفناوری، گفت: طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی ریئس جمهور حق دارد برای وزارتخانه هایی که چه به دلیل عدم رای اعتماد و چه استعفا وزیر نداشته، تا ۳ ماه سرپرست انتخاب کند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس جمهور در حال حاضر بعد از ۲ ماه و ۲ روز فانی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش، صالحی امیری را برای وزارتخانه ورزش و جوانان و فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات وفناوری معرفی کرده که طبق ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس، یک هفته مجلس فرصت دارد تا درباره وزرا تحقیق کرده و برنامه های آنها را ارزیابی کند.

وی افزود: وزرا در این یک هفته با ارایه برنامه های خود به سوالات نمایندگان پاسخ داده و ابهامات را برطرف می کنند، اما بعد ازاین مدت یکشنبه هفته آینده (۵ آبان) با حضوررئیس جمهور جلسه رای اعتماد برگزار می شود.

حسینی تصریح کرد: وزیری که آرای لازم را از مجلس کسب کند می تواند در وزارتخانه موردنظر فعالیت خود را آغاز کند، این درحالی است که اگر وزیری موفق به اخذ رای اعتماد نشود، طبق قانون رئیس جمهور می تواند برای ۳ ماه دیگر سرپرست انتخاب کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره نگاه مجلس به وزرای پیشنهادی، گفت: اگر بخواهیم دراین باره صحبت کنیم به نوعی پیشداوری کردیم، باید دید وزرا چگونه ازبرنامه های خود دفاع می کنند، چراکه مجلس نهم حزبی فعالیت نکرده و بر اساس سوابق اجرایی افراد تصمیم گیری می کند.

عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به نشست های برگزار شده فانی شانس بالایی در کسب رای اعتماد از مجلس دارد، صالحی امیری در این یک هفته باید تلاش بیشتری کند، اما درباره فرجی دانا نمی توان اظهارنظر کرد زیرا سوابق وی هنوز مشخص نیست و ما مطالعه ای دراین باره نداشتیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات