بسیج دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای تاکید کرد: برخی با گستاخی به واسطه انتساب به امام راحل، تبر در دست گرفته و در پی ضربه زدن به ریشه های فکری و اعتقادی درخت انقلاب هستند.

به گزارش افکارنیوز ، بسیج دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران بیانیه ای درباره تحرف سخنان امام (ره) صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

" نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین من به شما سلام و درود می فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلاب مان ذخیره های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم، که حضورتان در جامعه و در تمامی صحنه های اسلامی و انقلابی و مردمی یادآور رشادتها و فداکاری ها و اخلاص راد مردانی است که به برکت خون های پاک آنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بارور گردید.

" (امام خمینی (ره) ۸ /۲/۱۳۶۵ خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران)

آنچه در آغازین بخش این متن مشاهده می کنید، جملات معمار کبیر انقلاب، خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران است. آن امامی که به حق مصداق این آیه قرآن" أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ" (فتح/۲۹) بوده است.

اما امروز در کمال ناباوری شاهد آن هستیم که برخی با گستاخی هرچه تمام تر به واسطه انتساب به امام راحل، تبر را در دست گرفته و با بی مروتی در پی ضربه زدن به ریشه های فکری و اعتقادی درخت انقلاب هستند و می خواهند درخت تنومند و تناوری را که آن امام فقید کاشته است و با خون هزاران جوان رشید رشد یافته است، و امروز پس از گذشت سالیان متمادی به دست خلف صالح وی به درختی بارور تبدیل شده است را از بین ببرند.

متاسفانه در این چند وقت شاهد آن هستیم که انواع داستانها و جملات را به امام راحل نسبت می دهند، و هر کس به نوعی خاطره ای از امام نقل می کند، که آن خاطره با آنچه ما در واقعیت از امام دیده ایم و با آنچه از امام در وصیتنامه شنیده ایم، تفاوت فراوانی دارد.

بسی جای تاسف دارد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زمانی را که هنوز پیکر پاک شهدا در کوچه و خیابان شهرهایمان تشییع می شوند و هنوز مادرانی هستند که حتی چشم انتظار استخوان های فرزندانشان بوده، و همسرانی که هنوز نشانی از همسران خود ندارند شخصی با گستاخی هر چه تمام همه این عزیزان را به سخره می گیرد.

بهتر است برای روشن شدن اذهان عمومی به فرازی از وصیت نامه امام عزیز رجوع شود:

اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت های بی واقعیت به من داده می شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می شود، مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.

مقوله شهید و شهادت و خانواده شهدا چیزی نیست که شما بخواهید و به خود اجازه دهید، با آن شوخی کنید. شهدای ما همان بزرگ مردانی هستند که اگر آن روز آنها برای دفاع از آب و خاک و ناموس و وطن به جبهه نمی رفتند، امروز دشمن خاک این گشور را به توبره کشیده بود. و شما هم امروز به راحتی نمی توانستید در صفحه فیسبوک خود مطالبی علیه شهدا و خانواده آنها درج نمایید.

در این بین حرکت خاصی از موسسه حفظ و نشر آثار امام ندیده ایم و امید چندانی هم به آنها نداریم. اما از مسئولین امر، در قوه قضاییه و نمایندگان مجلس خواهان پیگیری صحت و یا عدم صحت این استناد به امام راحل هستیم. و در صورت کذب بودن این استنادها، خواهان برخورد صریح و سریع به هتاکان به امام و شهدا بوده و هستیم. تا باشد که دیگر بار کسی به خود این جسارت و جرات را ندهد که با سخنان امام، شهدا و خانواده شهدا را که همه می دانند محبوب ترین افراد نزد امام بوده اند به استهزا گرفته و شوخی کنند.

در پایان ما دانشجویان بسیجی دانشکده الهیات دانشگاه تهران خواستار برخورد قاطعانه با چنین اوامری که تشویش اذهان عمومی را به دنبال داشته و موجبات خلط تفکر برای جوانانی که تابه حال تنها نام و یادی از امام و شهدا را شنیده اند و گفتار و کردار امام ماابانه حضرت روح الله برایشان دور از ذهن می باشد را داریم. باشد که بازدارنده منسوب کردن سخنانی خیالی که اساس آن غرض ورزی های منفعت طلبانه به آن امام همام می باشد، باشیم. سَلام عَلیکم، بِما صَبَرتم فنعم عقبَی الدار…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات