نماینده مریوان و سروآباد از وزرای کشور و دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح درخواست کرد تا هر چه سریعتر نسبت به وضعیت مناطق آلوده به مین اقدام کنند «تا شاهد چنین اتفاقاتی که برای هفت کودک در منطقه مریوان رخ داد نباشیم. »

به گزارش افکارنیوز ، امید کریمیان درباره انفجار مین در روستای نشکاش از توابع شهرستان مریوان اظهار کرد: متاسفانه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که متولی پاکسازی مین در مناطق آلوده به مین است انجام این کار را به شرکت های پیمانکاری واگذار می کند که این شرکت ها یا دقت عمل ندارند و یا به هر دلیلی از انجام دقیق کارشان کوتاهی می کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: پایگاه ها آلوده به مین پس از اینکه پاکسازی می شود باید تحویل وزارت کشور شود اما تاکنون هیچ وقت نشده به صورت صد در صد اعلام شود که این مناطق پاکسازی شده اند و به کرات در اکثر پایگاه ها شاهد انفجار مین هستیم.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه برای اینکه از موضوع شانه خالی کنند بهانه را به گردن رانش زمین و یا بارندگی می اندازند؛ در حالی که باید در مختصات پایگاه مقیاس بزرگتری را مورد شناسایی قرار داده و اقدام به پاکسازی کنند تا اطمینان کامل حاصل شود.

کریمیان با بیان اینکه در این حادثه هفت کودک آسیب دیده اند گفت: هفت کودک که مین را پیدا کرده بودند در داخل روستا مشغول بازی با آن بودند که متاسفانه منفجر شده و موجب گردیده به لحاظ جسمی این کودکان از ناحیه چشم، مچ پا، دست، صورت و شکم دچار آسیب جدی شوند.

نماینده مریوان و سروآباد با انتقاد از عملکرد و بی توجهی مسوولان وزارتخانه های کشور و دفاع گفت: ضروری است که مسوولان این دو وزارتخانه بازرسانی را جهت بررسی موضوع به منطقه اعزام کنند اما تاکنون حتی نسبت به وضعیت درمان کودکان نیز کم لطفی هایی شده است که با پیگیری های به عمل آمده با استانداری و مسوولان ذیربط در حال مداوا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار قرار دهند گفت: این جانب سوالاتی را از وزرای کشور و دفاع تقدیم هیات رییسه مجلس کردم که در صورت اعلام وصول باید در مجلس و کمیسیون های مربوطه حضور یافته و پاسخگو باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات