کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امام (ره) در وصیتنامه خود به این موضوع اشاره داشته اند که در صدر اسلام بیشترین ضربه ها را به نام قرآن به قرآن زدند، گفت: ایشان همگان را به هوشمندی در مقابل مسائل مربوط به انقلاب فراخواندند.

به گزارش افکارنیوز، یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی درباره برخی اظهارنظرها درباره مذاکره با آمریکا و مسئله حجاب به نقل از امام خمینی (ره) اظهار داشت: خط امام (ره) یک خط روشن، شفاف و قابل فهم برای همگان است؛ به گونه ای که اگر کسانی مطالبی را به نقل از امام خمینی (ره) مطرح کنند افرادی که با مکتب امام آشنایی دارند به خوبی متوجه می شوند که آیا این مطالب دارای اصالت است یا خیر.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: متأسفانه ما در طی دو دهه اخیر با حرکت های خزنده در راستای تحریف خط و مکتب امام (ره) روبه رو هستیم که نگران کننده است و واکنش هایی که صورت پذیرفته در همین راستا است.

وی با بیان اینکه مسلمانان تجربه تلخی دارند و آن تحریف اسلام در صدر اسلام است، یادآور شد: امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود به این موضوع اشاره داشته اند که در صدر اسلام بیشترین ضربه ها را به نام اسلام و به نام قرآن به اسلام و قرآن زدند؛ از این رو ایشان همگان را به هوشمندی در مقابل مسائل مربوط به انقلاب و مراقبت از آن به ویژه خطر انحراف فراخواندند.

جوانی تأکیدکرد: برخی از مسائلی که درباره رابطه با آمریکا و حجاب به نقل از امام (ره) مطرح می شود هرچند از ناحیه افراد نزدیک یا منسوبین به امام (ره) باشد، با اندیشه های امام فاصله داشته و دلیل واکنش ها نیز همین مسئله است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کسانی که این موضوع را مطرح می کنند، اهداف خاص سیاسی را دنبال می کنند، گفت: درباره نگاه امام (ره) در خصوص رابطه با آمریکا اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که می توان دریافت امام خمینی (ره) در موضوع آمریکا شفافیت موضع داشته و در برخورد با آمریکا دچار تردید و نگاه های متفاوت نبودند و از آغاز نهضت نسبت به آمریکا نگاه روشنی داشتند.

وی به خصوصیت جهانخواری، روحیه استکباری و درندگی آمریکا اشاره کرد که امام نام شیطان بزرگ را بر آن نهادند و افزود: امام خمینی (ره) قطع رابطه آمریکا با ایران را را به فال نیک گرفتند و از این رابطه، با عنوان رابطه ظالم و مظلوم یاد کردند و فرمودند ما با آمریکا رابطه نداریم مگر اینکه آدم شود و حقوق ملت ما را بپذیرد.

جوانی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) همواره ملت ایران را به هوشمندی در مقابل آمریکا متذکر می شدند، اظهارداشت: ایشان معتقد بودند آمریکا به دنبال سلطه خود بر ایران است و منافع خود را در غلبه بر ایران می داند و اگر غفلت صورت گیرد، آمریکایی ها مجدداً سلطه گری خود را آغاز می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اضافه کرد: کسانی که این روزها مطالبی را به امام (ره) نسبت می دهند در گذشته آشکار کرده اند نوع نگاهشان به مقوله آمریکا متفاوت از امام است.

وی اضافه کرد: این نوعی جفا به امام است که افرادی در حالی که نگاه متفاوتی از نگاه امام (ره) به آمریکا داشتند، بخواهند نگاه خود را به عنوان نگاه امام بیان کنند چراکه تحریف بیانات امام (ره) است از این رو افراد باید این شجاعت را داشته باشند که بگویند امام به این دلایل چنین اعتقادی داشتند و ما در اینجا نگاه متفاوتی نسبت به امام داریم اما اینکه افراد بخواهند نگاه خود را به نگاه امام تعمیم دهند و بگویند نگاه امام اینگونه بود و اهداف سیاسی خود را از این کار دنبال کنند جفا به امام است.

جوانی یادآور شد: پیروان و دلسوزان امام باید مراقب باشند تا از پیدایی چنین تحریفی جلوگیری کنند چراکه می تواند خسارت های زیادی را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین ادامه داد: منسوبین به بیت امام و کسانی که از خانواده بیت امام به حساب می آیند باید این شجاعت را داشته باشند و بگویند در این خصوص دیدگاه ما این است و دیدگاه امام چیز دیگری بود، این امر پذیرفته شده ای است که هر فردی می تواند دیدگاه های خود را داشته باشد اما اینکه بگویند امام در خصوص موضوعاتی مثل حجاب چه نگاهی داشتند و دیدگاه خود را به ایشان منتسب کنند نوعی تحریف بیانات امام (ره) و ظلم به امام است و مردم اینجا واکنش نشان خواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه این افراد بزرگی، شهرت و موقعیتی که در جامعه پیدا کرده اند از امام دارند و نباید با نام امام به امام ضربه بزنند، گفت: معتقدم این حرکت یک حرکت ناصحیح و اقدام خطرناکی است که با هوشمندی نیروهای دلسوز و طرفداران روح الله به نتیجه ای نمی رسد، چرا که ایشان درخششی چون خورشید دارند.

جوانی در پایان خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند با تحریف سخنان امام به مطامع دنیایی و اهداف سیاسی خود می رسند که قطعاً این برآورد درستی نیست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات