دل بریدن از" دوستی های دیرینی" که ریشه در رفاقت الهی دارد، ممکن نیست، حتی اگر رفیقی به حکم" رفیق اعلی" احضار شود.

به گزارش افکارنیوز، مهندس رجبعلی طاهری، شخصیتی بود که سرمایه ۷۷ ساله عمر را برای اسلام و با آیین اسلام، هزینه کرد و کشف رمز این موفقیت، گرانبهاترین یادگار برای همه کسانی است که در جستجوی سرانجامی نیک هستند و با تاسی به سالار شهیدان، اجابت این آرزو در راس تمام خواسته هایشان قرار دارد، هر چند هیچ یک از دیگر خواسته هایشان اجابت نگردد.

در نگاهی آسیب شناسانه می توان مشاهده کرد که انسان ها غالبا با نیتی خیراندیشانه پای در صحنه زندگی می گذارند اما در پیچ و خم حوادث، اندک اندک نیتشان تغییر می کند تا آنجا که گاه با عاقبتی شوم، حیاتشان خاتمه می پذیرد و چه بسیار بودند و هستند کسانی که با انگیزه خدمت به اسلام و جامعه اسلامی حرکت خویش را آغاز کرده اند - خواه این حرکت مبارزه با رژیم طاغوت بوده است و خواه فعالیت سیاسی پس از پیروزی انقلاب - حتی در عرصه های ویژه اقتصادی و فرهنگی و اعتقادی نیز رهروانی که نتوانسته اند تا پایان راه بر همان پیمان نخستین وفادار بمانند، کم نیستند و دشواری های راه، جمع کثیری را وادار به ورود به کژراهه هایی ساخته که به تدریج سرنوشتشان را عوض کرده است.

رمز ثبات و ماندگاری بر صراط مستقیم در زندگانی مهندس طاهری آن بود که برای اسلام و تنها با پیروی از دستورات اسلام، مبارزه می کرد، فعالیت سیاسی می کرد و زندگی می کرد و مقام معظم رهبری از این شاخصه وی با تعبیر" اخلاص" یاد کرده اند و ایشان را" از مجاهدان با اخلاص در دوران اختناق و در دوران انقلاب و پس از آن" نامیده اند.

با مروری گذرا بر شصت و دو سال مبارزه و تلاش و فعالیت مهندس طاهری می توان دریافت که جز با سرمایه" اخلاص" نمی توان این مسیر دشوار را پیمود و نگران انحراف ها و بدفرجامی ها نبود. به پشتوانه سرمایه اخلاص بود که فعالیت های گسترده مبارزاتی، دستگیری های مکرر از پانزده سالگی، تحمل زندان ها و شکنجه ها تا سرحد نابینایی، هیچکدام موجب نشد که سیاست او از دیانتش فاصله بگیرد؛ او با همان آرامش درونی که نماز می گزارد با همان آرامش درون با رژیم پهلوی مبارزه می کرد. اصولا مبارزه با طاغوت و ظلم، عین زندگی او به عنوان یک مسلمان بود. منزلش قرارگاه فعالیت های مبارزاتی و پخش نوارهای سخنرانی و جزوات و اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) بود.

اگرچه دامنه مبارزات ایشان کشوری بود و به استان فارس محدود نمی شد، اما بی تردید او تاثیر گذارترین شخصیت در فعالیت های اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز بود و به دلیل شناختی که از محیط های دانشگاهی و روحیات دانشجویی داشت، اغلب دانشجویان مسلمان و مبارز این دانشگاه در سال های قبل از پیروزی انقلاب، خود را وام دار او می دانند.

در آن روزگار مهجوریت اسلام ناب در محیط های دانشگاهی، از یک طرف رژیم پهلوی با گسترش فساد، مبارزه ای بنیان برانداز علیه اسلام را آغاز کرده بود، از طرف دیگر جریان چپ مارکسیستی، در ضربه زدن به مبانی اعتقادی اسلامی دانشجویان با رژیم هم صدا بود و بالاخره منافقین که تفکری التقاطی از اسلام و مارکسیسم داشتند، در چنین شرایطی مهندس طاهری پرچمدار اعتزاز به اسلام ناب محمدی در دانشگاه و مدافع و مبلغ شخصیت و راه امام خمینی (ره) بود و در جذب دانشجویان مبارز به این راه چندان موفق بود که منافقین، او را بزرگترین مانع جذب نیرو به سازمان دانستند و برای ترور وی نقشه طراحی کردند و ناکام ماندند.

همین مبارز نستوه با پیروزی انقلاب، تمام توان خویش را صرف تاسیس و تثبیت ارکان نظام اسلامی کرد و به عنوان یار امام (ره) و" دوست دیرین" مقام معظم رهبری، لحظه ای در دفاع از ولایت فقیه غفلت نورزید تا حجتی باشد بر دیگر دوستان دیرینی که بعضا نتوانسته اند به این پیمان وفادار بمانند و از تاسیس سپاه پاسداران تا ایجاد حزب جمهوری اسلامی و نمایندگی مجلس و عضویت در شورای مرکزی کمیته امداد، همه جا می توان حضور او را دید اما در عین حال همچنان که اسلام توصیه کرده است هیچ کار خیری را هم کوچک نمی انگاشت اعم از تشکیل جلسه ای در روز بیست ودوم هر ماه برای گردهمایی نیروهای قدیمی انقلاب، حتی آنان که از قافله باز مانده اند، تا برپایی هیئت های مذهبی، ایجاد صندوق های خیریه، راه اندازی انجمن های اسلامی دانشجویی و دانش آموزی و برگزاری جلسات قرآن و فعالیت های رسانه ای، همه و همه جلوه ای از عمر پربرکت و زندگانی سرشار از" اخلاص" مرحوم مهندس طاهری بود که هرگز مبارزات سیاسی، او را از مبارزه با نفس خویش غافل نساخت.

حضور وی در هیئت امنای روزنامه رسالت طی سه دهه گذشته برکات فراوانی داشت. او نسبت به خط انحراف در دولت های پس از انقلاب فوق العاده حساس بود و علت پیوستن به روزنامه رسالت که در دهه اول انقلاب از آن به عنوان" جریان رسالت" تعبیر می شد به همین دلیل بود، او مقابله با خط انحراف را قرار گرفتن درمسیر خط ولایت می دانست و ممشای سیاسی او همین را صادقانه نشان می دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات