سخنگوی جبهه اصلاح طلبان از تغییر در زمان مسئولیت هیئت رئیسه این جبهه خبر داد و گفت: طبق آئین نامه جدید، هیئت رئیسه شورا به صورت فصلی و از میان نمایندگان احزاب و گروه های عضو شورا انتخاب خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز، مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان درباره جزئیات آئین نامه و منشور جدید جبهه اصلاح طلبان که به تصویب این جبهه رسیده است، اظهار داشت: شورای عالی جبهه در جلسه گذشته خود منشور و آئین نامه داخلی جبهه اصلاح طلبان را با حضور اکثریت اعضا تصویب کرد.



محتشمی با بیان اینکه منشور این جبهه در ۷ بند تدوین شده است، ادامه داد: بند اول مربوط به ابراز وفاداری به اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی است.



سخنگوی جبهه اصلاح طلبان بند دوم را تلاش برای تحقق حاکمیت قانون و ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی با حفظ کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: تحکیم نظام مردمسالاری دینی به عنوان منبع اصلی مشروعیت در اعمال حاکمیت بند سوم منشور است.



وی تصریح کرد: تعهد به استیفای حقوق ملت و به ویژه حق آزادی بیان، نهادینه کردن اندیشه تحزب و توسعه نهادهای مدنی و به عنوان زیرساخت نظام سیاسی اجتماعی کشور بندهای ۴ و ۵ این منشور است.



محتشمی تاکید بر تحقق توسعه پایدار و استقرار عدالت اجتماعی اقتصادی در جامعه را بند ششم منشور جبهه اصلاح طلبان عنوان کرد و افزود: بند هفتم نیز مربوط به حمایت از تعامل سازنده در روابط بین المللی با رعایت ارزش های اسلامی و صیانت از منافع ملی است.



سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در ادامه با اشاره به آئین نامه جدید شورای عالی جبهه اصلاح طلبان اظهار داشت: پذیرش عضویت با درخواست کتبی و ارائه پروانه رسمی تشکل مربوطه که متعهد به منظومه فکری اصلاح طلبی باشد، در نظر گرفته شده است.



وی از تغییر در زمان ریاست هیئت رئیسه این جبهه خبر داد و گفت: همچنین هیئت رئیسه شورا در این آئین نامه از پنج نفر به سه نفر و به ترتیب رئیس، نائب رئیس و دبیر خواهد بود؛ همچنین هیئت رئیسه شورا به صورت فصلی و از میان نمایندگان احزاب و گروه های عضو شورا انتخاب می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات