سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان پایتخت از خط سه متروی تهران بر لزوم تامین اعتبار لازم برای توسعه خطوط مترو در جهت کمک به کاهش مشکل ترافیک و آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حسین طلا اظهار کرد: نمایندگان تهران امروز از خط سه مترو پایتخت بازدید کردند که ظرف کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و تا میدان شهید آیت الله سعیدی ادامه پیدا می کند و اگر انشاءالله شورای شهر تهران و شورای عالی ترافیک و همچنین شهرداری کمک کنند این خط می تواند به مجموعه چهاردانگه و اسلامشهر در مجاورت منطقه ۱۸ تهران وصل شود.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات توسعه خطوط مترو شهر تهران در بازدید امروز نمایندگان افزود: شهرداری احداث ۲۰۰ کیلومتر خط و تونل را در دست احداث دارد و اگر اعتباراتش مهیا شود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در سال امکان توسعه و پیشرفت وجود دارد که بار عمده ای از دوش حمل و نقل و ترافیک برمی دارد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که مترو موجبات توسعه متوازن در شهر را فراهم می کند، یادآور شد: خطوط مترو همچنین فاصله شمال و جنوب و شرق و غرب را کم می کند و به مردم کمک می کند، که بتوانند زمان را مدیریت کنند و از طرفی هم بر کاهش آلودگی هوا تاثیر دارد. بنابراین در کلان شهرهایی مثل تهران که مشکل حمل و نقل و ترافیک دارند باید با توسعه مترو میلیاردها ساعت وقتی که از مردم تلف می شود را جبران کرد.

طلا با بیان این که خطوط شش و هفت مترو برای تکمیل نیازمند اعتبار هستند، افزود: برای تامین اعتبار مترو هزار میلیارد دلاری که قرار بود از صندوق ذخیره ارزی به متروی تهران اختصاص یابد، پرداخت شود یا به گونه دیگری تامین اعتبار شود و یا از مجموعه اعتبارات شهر تهران و شهرداری استفاده شود که انجام این کار بر دوش اعضای شورای شهر است.

به گفته سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، تشکری معاون حمل و نقل و درویش مدیرعامل ساخت مترو نیز در بازدید امروز نمایندگان تهران را همراهی می کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات