امام جمعه موقت تهران در کرمان با بیان اینکه نباید به لبخند غرب اعتماد کرد گفت: به آمریکا و کشورهای غربی به سبب عدم پایبندی به قول و قرارها، بدبین هستیم.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در همایش ملی سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی در کرمان با بیان اینکه به دولت کشورمان اعتماد داریم، اظهار کرد: به همان اندازه نیز به آمریکا و کشورهای غربی و قدرت های شش گانه بسیار منطقی، بدبین بوده و این یک شعار نیست.

وی با اشاره به اینکه از زمان انفجار برج های دوقلو تا امروز هیچکس نتوانسته به صراحت بگوید چه گروهی این کار را انجام داده است افزود: این احتمال که انفجارها کار خود دولت آمریکا باشد هنوز به عنوان یک گزینه روی میز است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در سال های اخیر دشمنان اسلام فیلم و کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر (ص) در غرب و آمریکا منتشر کردند و قرآن ها را سوزاندند، تصریح کرد: اما تا امروز کمترین برخوردی با آنها صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: اگر آنها به اصطلاح کشورهای آزاد هستند چرا نباید بر خلاف آنها نظری درباره هولوکاست ابراز شود.

خیزش اسلامی تا بغل گوش غرب رفته است

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه خیزش اسلامی تا بغل گوش آنها رفته است، خاطر نشان کرد: غرب از این موضوع به وحشت افتاده است.

وی با اشاره به مسایل کشورهای سوریه، پاکستان، افغانستان و بحرین افزود: شکی نیست آمریکایی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها از اقدامات وفجایع صورت گرفته در این کشورها حمایت می کنند و رژیم صهیونیستی این سگ زنجیری کشورهای غربی در خط مقدم این اقدامات قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قدرت های شش گانه با اسلام مشکل دارند و با ایران هسته ای مشکل ندارند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده اند ایران به دنبال بمب هسته ای نیست زیرا این مسئله با مبنای فقهی ما سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در هر توطئه ای که علیه انقلاب و اسلام شکل گرفته یک پای ثابت آن آمریکا بوده است، افزود: به جای اینکه ایران شفاف سازی کند باید آنها شفاف سازی کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان گفت: اوباما در رقابت های انتخاباتی اظهارکرده بود بی نظیرترین تحریم های ۱۰۰ سال اخیر را نسبت به ایران اجرا شده است.

نقش غرب و آمریکا در فتنه ۸۸ را نباید فراموش کرد

وی با بیان اینکه نقش و حمایت های غرب و آمریکا در فتنه ۸۸ را نباید فراموش کرد، افزود: آن فتنه برای براندازی اصل نظام بود و باید همه نهادها بایگانی های خود را درباره فتنه ۸۸ برای مردم آشکار کنند زیرا آنها با تمام وجود از فتنه گران حمایت کردند و تمام قدرت رسانه ای خود را در اختیار آنها قرار دادند.

امام جمعه موقت تهران افزود: غرب لوازم مورد نیاز کشور حتی دارو را به بهانه بکارگیری در تولید سلاح اتمی تحریم کردند، پس نباید به لبخند آنها اعتماد کرد.

وی تاکید کرد: دیپلمات ها باید در مذاکرات پرتلاش وارد شوند و در مذاکرات خود جدی باشند زیرا آنها به دنبال کلک هستند و ذره ای نباید به قول این کشورها اعتماد کرد.

آیت الله خاتمی گفت: هرچند قرار بود مذاکرات اخیر محرمانه باشد اما آمریکایی ها، ریز مذاکره را با نتانیاهو در میان گذاشتند و بلافاصله مطبوعات صهیونیستی آن را منتشر کردند.

نرمش قهرمانانه، نرمش قرآنی است

وی با تاکید بر اینکه بزرگان کشور کاری نکنند که دشنان بگویند تحریم ها اثر کرده است، افزود: نرمش قهرمانانه، نرمش قرآنی است و نباید در موضع ذلت قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: هرگز شما دعوت به مذاکره نکنید زیرا در صلح امام حسن (ع) که یک نرمش قهرمانانه بود پیشنهاد صلح ازسوی امام حسن (ع) نبود.

وی تهدید رئیس مجلس شورای اسلامی را از تهدیدهای درست و به جا دانست و گفت: این امر نشاندهنده موضع مقتدرانه و مدرس گونه مجلس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود دو بینش در رابطه با حکومت در زمان کنونی افزود: یکی از این بینش ها این است که الان حکومتی داریم و بگذارید حکومت کنیم، اما ببیند زندگی مردم به سبب تورم به چه روزی افتاده و گرانی ها چه کرده است.

وی اظهار کرد: بینش دوم این است که ما نیامده ایم که یک سلسله شویم بلکه آمده ایم دین را بر مسند بنشانیم.

بینش مقام معظم رهبری همان بینش امام راحل است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بینش امام راحل در باب حکومت گفت: براساس فرمایش امام (ره) تمام مقصد ما مکتب ما است و ما حکومت را به منظور سکویی برای تحقق احکام اسلام می خواهیم و این بینش، بینش مقام معظم رهبری نیز است.

وی با بیان اینکه در این ۳۵ سال پس از انقلاب عقب نشینی، تعطیل کردن و تعلیق را تجربه کردیم، افزود: نتیجه آن این بود که بوش ما را محور شرارت در منطقه خواند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه هر وقت عقب نشینی کردیم آنها جلو آمده اند، تصریح کرد: باید دید چه کسی با ارتباط با آمریکا به عزت رسیده که ما بخواهیم برسیم.

وی افزود: کسانی که منتظرند مرگ بر آمریکا کنار برود باید ببینند که آیا در مصر وضعیت خوب است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ایران قبل از انقلاب، تمام و کمال در خدمت آمریکا بود، افزود: در آن زمان فقط تهران و مراکز و قدری آباد بودو سایر نقاط در فقر و بدبختی بودند.

وی بابیان اینکه نسبت به خودی ها کمال اعتماد را داریم، تاکید کرد: اما اگر اشتباهی صورت گیرد منصفانه تذکرخواهیم داد.

آیت الله خاتمی درباره اینکه نباید خفقان رسانه ای ایجاد شود و فضا باید برای نقدهای منصفانه بازشود، افزود: چند سایت به من حمله کردند که چرا در در هشت سال دولت سابق این حرف ها زده نشد.

معنای حمایت از دولت ها این نیست که لب فرو بندیم

وی با تاکید بر اینکه معنای حمایت از دولت ها این نیست که لب فرو بندیم، خاطر نشان کرد: یک جامعه هنگامی زنده است که انتقاد در آن وجود داشته باشد و خوشگمانی نسبت به دولت سبب می شود با پشت گرمی در عرصه های مختلف کار کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات