مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سعیدی کیا وزیر مسکن دولت نهم را به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق منصوب کرد. همچنین در حکم دیگری مدیر امور بین الملل مناطق ویژه نیز منصوب شد.

به گزارش افکارنیوز ، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق و مدیر امور بین الملل دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را منصوب کرد.

در حکم اکبر ترکان خطاب به محمد سعیدی کیا به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق آمده است: بررسی برنامه ها و بودجه پیشنهادی سازمان های مناطق آزاد تجاری صنعتی و تدوین آن با رویکرد افزایش تولید، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، جذب سرمایه های داخلی و خارجی، عمران و آبادانی مناطق، فراهم آوردن زمینه حضور موثر در بازارهای جهانی و منطقه ای و همچنین ایجاد هماهنگی در روابط سازمان های مناطق با یکدیگر و سایر دستگاه ها و نهادها و نظارت بر تحقق اهداف و مأموریت پیش بینی شده برای مناطق و ارزیابی عملکرد آنها از مهم ترین وظایفی است که انتظار می رود ضمن همکاری با معاونین و مدیران دبیرخانه شورا و مدیران عامل سازمان های مناطق، در اولویت برنامه های آن معاونت قرار گیرد.

محمد سعیدی کیا متولد سال ۱۳۲۵ اصفهان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته راه و ساختمان از دانشگاه امیر کبیر تهران است. سعیدی کیا از مدیران با سابقه کشور است که از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ وزیر راه و ترابری، از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ وزیر جهاد کشاورزی و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

مشاور رئیس جمهور همچنین در حکم دیگری احمد حاتمی یزد را به عنوان مدیر امور بین الملل دبیرخانه شورا منصوب کرد. در این حکم آمده است: توسعه روابط با مجامع بین الملل، تنظیم تفاهم نامه های همکاری میان مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران و مناطق آزاد تجاری صنعتی کشورهای هدف، هماهنگی لازم با سفارتخانه ها، فراهم آوردن زمینه حضور در اجلاس جهانی و ایجاد هماهنگی در ارتباطات بین الملل سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اهم وظایف جنابعالی محسوب می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات